Chcesz mieć zgrabne pośladki? Zapomnij o przysiadach! Te trzy ćwiczenia przynoszą zdecydowanie lepsze efekty

Przysiady są świetnym ćwiczeniem ogólnorozwojowym, jednak jeśli chcemy się skupić konkretnie na pośladkach, istnieje trening, który szybciej przyniesie pożądane efekty.

Dlaczego popularne przysiady wcale nie są aż tak dobre na pośladki? Pozycja ta skupia się przede wszystkim na mięśniu czworogłowym. Pośladki będą pracować, ale nie z taką intensywnością, jak nam się wydaje. Poznaj trening, który zaangażuje te mięśnie, na których ci zależy.

Zobacz wideo Domowa tabata z Kasią Dziurską

Trzy niezawodne ćwiczenia na pośladki

Most pośladkowy, czyli wypychanie miednicy w górę

Mostek pośladkowy jest często niedoceniany, a to niesamowite ćwiczenie. Ruch jest świetny na wszystkich poziomach i nauczy nas, jak prawidłowo aktywować pośladki, aby uzyskać treningu jak najwięcej. Bez względu na to, którą odmianę mostków pośladkowych zdecydujesz się zrobić, upewnij się, że pośladki i rdzeń są aktywowane podczas całego ruchu. 

Ból plecówTrening przy ścianie. Jeśli masz obolałe plecy i kark ten zestaw przyniesie ulgę

Pchnięcie biodrami

Po wykonaniu mostka pośladkowego możesz przejść do pchnięcia biodrem. To ćwiczenie skupiające się na pośladkach i bardzo prawdopodobne, że poczujesz jego moc po kilku powtórzeniach. Podobnie jak w przypadku mostu pośladkowego, na początku zalecane wykonywanie tego ćwiczenia bez wagi, a gdy zaznajomisz się ze schematem ruchu, powoli zwiększaj ciężar. Zawsze angażuj w ruch rdzeń i pośladki, trzymaj głowę poziomo, aby uniknąć niepotrzebnego nacisku na szyję i kręgosłup.

płaski brzuchTancerze polecają ten trening na mięśnie brzucha. Wykonało go już pięć milionów ludzi

Martwy ciąg z kettlebell

Martwy ciąg to świetne ćwiczenie, a jeśli jeszcze go nie próbowaliśmy, jak najszybciej dodajmy je do swojej rutyny. Ćwicz ruch bez obciążenia, a gdy będziesz bardziej pewny swojej formy, zacznij dodawać ciężarki. Upewnij się, że podczas ćwiczenia naciskasz całą stopą na ziemię, angażujesz tułów i pośladki oraz utrzymujesz kręgosłup w neutralnej pozycji.

Więcej o: