Joga w pigułce. Te trzy pozycje zajmą świetnie rozciągną ciało. Ćwiczenia poleca Julia Wieniawa

Jeżeli uwielbiasz stretching, ale nie zawsze masz czas na długi trening, te trzy ćwiczenia będą idealne.

Joga łagodzi bóle i napięcie mięśniowe. Działa też na wyciszająco i pomaga w lepszej koncentracji. Taka postać stretchingu ma wiele różnych korzyści. Czasem jednak nie starcza nam czasu na wszystkie proponowane kombinacje. Wtedy warto sięgnąć po "zestaw ratunkowy", który składa się z trzech pozycji. Wielbicielką takiego treningu jest np. Julia Wieniawa, która wrzuciła ostatnio na Instagram zdjęcia przedstawiające jedno z ćwiczeń, które znajdziecie na naszej liście.

Julia Wieniawa ćwiczy na domowej siłowniJulia Wieniawa wraca do formy. Aktorka intensywnie ćwiczy na domowej siłowni

Zobacz wideo Julia Wieniawa ćwiczy z taśmą TRX i gumami oporowymi

Julia Wieniawa poleca to ćwiczenie. Dorzucamy jeszcze dwa - świetny trening rozciągający gotowy!

Młoda aktorka przedstawiła pozycję, którą w jodze nazywamy kot-krowa. W tym ćwiczeniu w pozycji klęku podpartego na przemian wykonujemy tzw. koci grzbiet z wygięciem kręgosłupa w przeciwną stronę. Podczas ruchu pilnujemy głębokiego oddychania i zachowania stabilnej pozycji. Uważamy też, aby płynnie przechodzić między figurami. Najlepiej jest kontynuować pozycję przez jedną lub dwie minuty. Co można dołączyć do tego ćwiczenia, aby przeprowadzić szybki trening rozciągający?

Julia Wieniawa opowiedziała o suplementachJulia Wieniawa opowiedziała, jakie przyjmuje suplementy. "Trzeba dobierać indywidualnie"

Ćwiczenie pierwsze (od jednej do trzech minut)

Przyjmij pozycję deski, a następnie wsuń prawą stopę między ręce i przejdź w ten sposób do pozycji wypadku. Wyprostuj lewą nogę d tyłu, dla stabilizacji możesz ją zgiąć w kolanie. Sprawdź, czy biodra są wyprostowane. Następnie, lewą rękę umieść tuż nad prawym kolanem a prawą rękę połóż na dolnej części pleców. Poczuj, jak rozciągają się mięśnie grzbietu. Po wyznaczonym czasie zrób to samo na drugą stronę.

Ćwiczenie drugie (od jednej do trzech minut)

Wróć do deski, dłonie rozstaw na szerokość ramion, a kolana ustaw w linii pod biodrami. Unieś kolana z ziemi i wypchnij biodra w górę. Opuść głowę między ramiona - właśnie przyjęłaś pozycję psa z głową w dół. Jeżeli nie czujesz się odpowiednio rozciągnięta, przenoś ciężar ciała z nogi na nogę tak, aby prostować i zginać nogi w kolanach.

Więcej o: