Weekend ze słodkościami od Anny Lewandowskiej - domowe racuchy i brownie to nasi ulubieńcy

Weekend to czas, aby na chwilę zwolnić i... przyrządzić coś pysznego! Dziś zaglądamy na bloga Anny Lewandowskiej, by podrzucić wam kilka inspiracji na wolne dni.

Anna Lewandowska na swoim blogu zamieszcza bogatą ofertę prostych przepisów, z którymi poradzi sobie każdy. Dziś proponujemy przyjrzeć się dwóm pomysłom na słodki weekend - ciasto, które idealnie nada się na podwieczorek oraz racuchy śniadaniowe, które zasmakują każdemu.

Na czym polega monodieta?Monodieta - nowy trend żywieniowy? Czy ta metoda pomoże nam schudnąć?

Zobacz wideo Anna Lewandowska zorganizowała Q&A. Odpowiedziała na pytania o alkohol

Dwa słodkie przepisy od Anny Lewandowskiej

Brownie z owocami

  • jedna szklanka zmielonego na puder ksylitolu lub innego ulubionego słodzika;
  • 3/4 szklanki mąki bezglutenowej;
  • 2/3 szklanki kakao;
  • pół szklanki cukru kokosowego;
  • pół szklanki posiekanej, gorzkiej czekolady;
  • 3/4 łyżeczki soli morskiej;
  • dwa duże jajka;
  • pół szklanki oliwy z oliwek;
  • dwie lub trzy łyżki wody;
  • pół łyżeczki ekstraktu waniliowego;
  • płatki kokosowe;
  • świeże owoce do podania.

Przygotowanie: w misce wymieszaj ksylitol, mąkę, kakao, cukier kokosowy, czekoladę oraz sól. W osobnym naczyniu wymieszaj wszystkie mokre składniki, czyli jajka, oliwę, wodę i ekstrakt waniliowy. Następnie połącz suche składniki z mokrymi. Przelej przygotowaną masę do okrągłej formy, wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Piecz w 180 stopniach przez około 30 minut. Po upieczeniu pozostaw ciasto do wystudzenia. Po tym czasie dodaj na wierzch roztopioną gorzką czekoladę, świeże owoce i płatki kokosowe. Przed podaniem dobrze jest schłodzić brownie w lodówce.

Ćwiczenia wzmacniające ramionaTrenerka wyjaśnia, dlaczego ćwiczenia na górne partie ciała nie przynoszą efektów

Domowe racuchy z jabłkiem i dżemem brzoskwiniowym (składniki na dwie porcje)

  • półtorej szklanki napoju kokosowego;
  • jedno jajko;
  • dwie i pół szklanki mąki owsianej bezglutenowej;
  • łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia;
  • jedno jabłko;
  • łyżeczka oleju kokosowego;
  • łyżeczka miodu;
  • dżem brzoskwiniowy;
  • płatki owsiane bezglutenowe;
  • rodzynki.

Przygotowanie: jabłko starłam na tarce. Zmiksuj razem napój kokosowy, jajko, mąkę i proszek. Dodaj do powstałej masy jabłko, całość wymieszaj i odstaw na kilka minut. Na patelni rozgrzej olej kokosowy i po chwili nałóż masę łyżką i smaż racuszki do momentu, aż staną się zrumienione. Przełóż gotowe racuszki na talerz, polej miodem. Na wierzch dodaj dżem, odrobinę płatków owsianych i rodzynek.

Więcej o: