Trzy najskuteczniejsze treningi na tłuszcz brzuszny

Tłuszcz na brzuchu potrafi być uparty! Dlatego dzisiaj przedstawimy ci trzy proste i skuteczne treningi, które pomogą ci się go pozbyć. Dzięki nim zwiększysz spalanie kalorii w ciągu dnia.

Treningi będą obejmowały całe ciało. Dlaczego?  Redukcja tkanki tłuszczowej przebiega w miarę równomierna na całym ciele. Nie możesz powiedzieć swojemu ciału, aby tylko tracił tłuszcz w okolicy brzucha. Musisz spalić tłuszcz na całym ciele, aby zmniejszyć tłuszcz z brzucha. Wiemy, że jest to trudne do przyjęcia, ale kiedy zaczniesz ćwiczyć te trzy treningi, na pewno zobaczysz wyniki.

Jak pozbyć się oponki na brzuchuJak pozbyć się oponki na brzuchu Pinterest

1. Chodzenie na bieżni pochyłej

Nachylenie bieżni znacznie zwiększa ilość wysiłku, jaki Twój organizm musi wykonać podczas treningu, co oznacza więcej spalonych kalorii. Za pomocą powierzchni pochyłej tworzysz opór, który zmusza ciało do cięższej pracy. Bieżnia pochyła imituje także warunki zewnętrzne podczas treningu. 

2. Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT)

Jeśli trening interwałowy to dla ciebie coś nowego i do tej pory zbyt często tego nie robiłaś, to wiedz, że jest to banalnie proste. Ćwiczysz na różnych poziomach intensywności, począwszy od krótkich serii w połączeniu z krótkimi przerwami na odpoczynek. Na początek wykonuj krótkie treningi, trwające o 10 minut i stopniowo zwiększaj ich intensywność do ok 30 minut. 

Spal 500 kcal w 30 minut - plan treningowy na skuteczne spalanie tłuszczu

Przekonanie, że kiedyś sesje cardio były najskuteczniejszym sposobem spalania tłuszczu jest już mitem. Teraz wiemy, że to własnie HIIT jest znacznie bardziej skuteczny w utracie tkanki tłuszczowej.

Wykonuj ten trening ok trzy razy w tygodniu. Pamiętaj - co za dużo, to niezdrowo. HIIT obciąża twoje ciało, i musisz dać sobie dość czasu na regenerację pomiędzy sesjami. Nawet dodanie jednego dnia w tygodniu do treningowej rutyny przyniesie rezultaty.

3. Duże ciężary

Kluczem jest trenowanie dużych grup mięśniowych z niewielkim odpoczynkiem pomiędzy seriami. Regularne podnoszenie ciężarów (trzy do czterech razy w tygodniu), pomaga uzyskać beztłuszczową masę mięśniową. Utrzymywanie mięśni wymaga od organizmu większej ilości kalorii, dlatego spalasz więcej kalorii siedząc na kanapie, oglądając telewizję, niż ktoś, kto nie posiada mięśni.

Podnoszenie ciężkich zwiększa intensywność treningu, podobnie jak skrócenie czasu odpoczynku do 30/45 sekund. Łącząc te dwa elementy, wspomożesz spalanie kalorii i tłuszczu z brzucha.

Podobnie jak HIIT, podnoszenie ciężarów sprawia, że spalasz kalorie długo po wyjściu z siłowni. Obiecujemy, że nie rozrośniesz się i nie będziesz wyglądała męsko. To nie takie łatwe ;) 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.