Ten jednominutowy trening może sprawdzić, czy masz dobrą kondycję. Wykaże to banalne ćwiczenie

Pozornie prosta czynność może sprawdzić, czy naprawdę z naszą kondycją tak dobrze, jak myślimy. Uda wam się wykonać to ćwiczenie?

Przez to, że spędzamy coraz więcej czasu w pozycji siedzącej, jeżeli nie ćwiczymy regularnie, nasza kondycja bardzo szybko ulega pogorszeniu. Jeżeli chcemy sprawdzić, jak się sprawy mają w naszym przypadku, brazylijski lekarz ma dla nas bardzo prosty test.

Zobacz wideo Kate Hudson zaprezentowała domowy trening na nogi

Minutowy test sprawnościowy - tak sprawdzisz swoją formę

Brazylijski lekarz i specjalista medycyny sportowej, Claudio Gil Araújo, wysnuł teorię, że proste ćwiczenie może wykazać, czy musimy trenować więcej. Według specjalisty wystarczy wykonać zestaw ruchów od siadania do wstawania, by dowiedzieć się, jak ma się nasza elastyczność. Równowaga, siła w nogach i tułowiu. Przy wykonaniu testu należy jednak pamiętać, że nie dla każdej osoby będzie wiarygodny - osoby, które mają problemy z kolanami, wypadną w nim dużo gorzej. Jak przejść do testu brazylijskiego lekarza?

Dyniowe ciasto, - propozycja podaniaTo już ten czas! Przepisy na jesienne, dietetyczne pyszności z dynią w roli głównej

Krok pierwszy

Załóż wygodne ubranie i zdejmij buty. Bez trzymania się niczego lub pochylania się dla złapania równowagi, skrzyżuj jedną nogę przed drugą i opuść się do pozycji siedzącej na podłodze. Nie spiesz się i zachowaj kontrolę nad swoim ruchem.

Krok drugi

Z tej pozycji siedzącej spróbuj wstać, przepychając się tylko przez stopy, aby uzyskać odpowiednią równowagę. Nie wspieraj się na rękach.

Ewa Chodakowska radzi, co jeść, aby walczyć z cellulitemChodakowska radzi, jakie zmiany zastosować w diecie, jeśli walczymy z cellulitem

Na początku testu masz pulę dziesięciu punktów. Każda pomoc przy użyciu ręki czy ramienia lub jakiejkolwiek innej części ciała, poza stopami, to odjęcie sobie połowy punktu. Sprawdź następnie swój wynik z poniższą tabelką:

  • dobrze: 8-10 punktów;
  • dostatecznie: 3,5-7,5 punktu;
  • słabo: 0-3 punktów.

Jeśli próba nie wypadła nam zbyt dobrze, zwiększmy ilość czasu poświęcanego na aktywność fizyczną. Włącz do rutyny mostki z wypychaniem bioder w górę, wypady nogą w tył i w przód, przysiady. Możesz też wypróbować elementy jogi, która świetnie wpływa na elastyczność i równowagę, a także wzmacnia mięśnie.

Więcej o: