Zofia Szawernowska, Mistrzyni Świata w Grapplingu, zdradziła, w jaki sposób przygotowuje się do startu w zawodach

Zofia Szawernowska to nazwisko, które warto zapamiętać. Trzykrotna Mistrzyni Świata w Grapplingu stara się motywować swoich obserwatorów na Instagramie do uprawiania sportów. We wtorek wieczorem, Zofia opowiedziała, jak wyglądają jej przygotwania do zawodów.

Zofia Szawernowska to nie tylko doskonała sportsmenka, lecz także kwalifikowana psycholog, która potrafi pomóc wielu sportowcom, którzy mają problemy z radzeniem sobie z presją oraz tremą przed zawodami. Z rad Szawernowskiej może skorzystać każda osoba, która ma problem nie tylko z treningami, lecz także ważnymi publicznymi wystąpieniami i akceptacją siebie. Jakich rad udzieliła medalistka?

 

Zofia Szawernowska opowiedziała, w jaki sposób przygotowuje się do zawodów

Presja, jaką czują sportowcy, którzy biorą udział w zawodach jest ogromna. To okropne obciążenie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Przez lata pracy należy sobie znaleźć określone metody, aby poradzić sobie ze stresem. Zofia Szawernowska, która trenuje m.in. grappling, czyli rodzaj walki, wykorzystujący różne techniki chwytów, we wpisie na Instagramie zdradziła swoje sposoby na mentalne przygotowanie przed zawodami. Według medalistki i sportowej psycholog najważniejsze jest poradzenie sobie z narastającymi w nas emocjami:

Trening mentalny daje nam narzędzia, po które sięgamy w chwili zmęczenia, zwątpienia, rozkojarzenia. Zmusza nas do koncentracji na treningach i rozbudowuje świadomość, co jest naszą mocną, a co słabą stroną. Wreszcie, trening mentalny podpowiada, w jaki sposób pracować nad swoimi ograniczeniami, żeby osiągnąć poziom mistrzowski w uprawianej dyscyplinie

- skomentowała Zofia. Psycholog zaznacza, że dzięki odpowiednim ćwiczeniom z elementami medytacji potrafiła opanować strach i panikę przed m.in. Mistrzostwami Europy. 

Korzyści płynące z medytacji to również akceptacja swoich niedoskonałości i bycie samemu sobie przyjacielem. Standardowo strzeliłam w myślach kilkoma piorunami w moje rywalki, żeby dodać sobie odwagi przed wejściem na matę

- dodaje medalistka. Rady Szawernowskiej mogą znaleźć zastosowanie w codziennym radzeniu sobie z ćwiczeniami oraz akceptacją swojej sylwetki. W naszym umyśle tkwi niezwykła siła, którą możemy wykorzystać do pracy nad sobą. Medytacje mają doskonały wpływ na nasze ciało. Potrafią zminimalizować stres oraz zrelaksować po pracy. 

Odkryj korzyści z ćwiczenia jogi - to świetny trening rozciągająco-relaksacyjny. Chcesz zacząć ćwiczyć w domu? Zobacz porady ekspertki:

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.