Tak ćwiczenia przy ścianie pomagają naszym plecom i mięśniom rdzenia. Ten trening warto wykonywać od zaraz

Ćwiczenia izometryczne polegają na napinaniu mięśni, bez poruszania stawami. Jednym z takich treningów jest ten wykonywany przy ścianie. Dlaczego warto robić choć pojedyncze ćwiczenie z tego zakresu?

Utrzymanie kondycji oraz zdrowej, wyprostowanej sylwetki nie dla wszystkich jest prostym zadaniem. Warto jednak przykładać się do ćwiczeń, aby potem nie mieć większych problemów z chorymi stawami czy słabymi, obolałymi mięśniami. Regularna praca nad ciałem polega na włączeniu aktywności fizycznej do swojego planu dnia na stałe. Oprócz treningów, podczas których poruszamy całym ciałem, dobrze jest zwrócić uwagę na treningi izometryczne. Jednym z nich jest poniższa propozycja.

Trening Halle BerryDomowy trening nóg, który poleca Halle Berry. To tylko pięć intensywnych ćwiczeń

Zobacz wideo Julia Wieniawa trenuje na domowej siłowni

Ćwiczenia przy ścianie - wzmocnione mięśnie rdzenia i ulga dla kręgosłupa

Trening izometryczny nie musi się składać ze skomplikowanych ćwiczeń, dlatego z jego wykonaniem poradzi sobie każdy. Na sam początek dobrze jest wypróbować tzw. przysiad przy ścianie. To świetny sposób na trenowanie nóg, pośladków oraz rdzenia. Siedziska przyścienne polegają na opieraniu się o ścianę, słupek, drzewo lub inną twardą powierzchnię i utrzymywaniu pozycji, w której uda znajdują się równoległe do podłogi. Na co działa jeszcze to ćwiczenie? Jeśli trenujemy regularnie, wzmocnią się nam mięśnie poprzeczne oraz skośne brzucha. To sprawia, że pozycja to może być wybawieniem dla osób, które cały dzień siedzą na zwykłym krześle.

Trening z elementami jogiCo ma joga do górskich wędrówek? Wspinaczka skałkowa będzie o wiele prostsza

Krzesełko przy ścianie - jak je poprawnie wykonać?

Stań przy ścianie, przykładając do niej plecy i zsuń się do pozycji siedzącej (kolana powinny być zgięte pod kątem prostym). Przytrzymaj przyjętą pozycję od 20 do 60 sekund. Możesz utrudnić siadanie przy ścianie, dodając ciężarki do nóg, takie jak talerze gimnastyczne lub nawet ciężkie książki. Gdy nogi się wzmocnią, można później próbować wykonać inne zaawansowane ćwiczenia z obciążeniem, takie jak przysiady ze sztangą przy ścianie.

Więcej o: