Czy dieta dr. Oza naprawdę działa? Część zasad wygląda rozsądnie, ale trzeba uważać

Dieta dr. Oza zakłada 21 dni ścisłego trzymania się określonego jadłospisu. Czy ta metoda rozwiąże problemy z utrzymaniem wagi?

Znalezienie odpowiedniej diety może stanowić prawdziwe wyzwanie. Uniwersalna dieta, która każdemu pomoże w równym stopniu, po prostu nie istnieje. Metodą prób i błędów możemy jednak wypróbować te, które statystycznie przynoszą najlepsze efekty. Jedną z takich diet jest metoda stworzona przez dr. Mehmeta Oza.

Zobacz wideo Agata Rubik stosowała dwie popularne diety

Dieta dr. Oza. Poznaj główne założenia

Pierwszym zaleceniem jest zjadanie trzech posiłków i dwóch przekąsek dziennie. Mamy też pamiętać o piciu dużych ilości płynów, w tym dwóch filiżanek herbaty oolong. Jadłospis jest ograniczony do 42 gatunków warzyw. Menu może składać się z:

  • warzyw strączkowych;
  • warzyw nie zawierających skrobi, czyli np. brokułów czy szparagów;
  • zdrowych tłuszczów;
  • herbaty oolong;
  • białka pochodzenia roślinnego;
  • ograniczonej ilości owoców i orzechów oraz produktów pełnoziarnistych.

Produkty, które mamy z kolei wykluczyć to:

  • przetworzone produkty spożywcze;
  • cukier;
  • sztuczne słodziki.

Musimy też pamiętać o tym, że możemy przyjmować jedynie dwie porcje białka zwierzęcego i nabiału na tydzień.

Trening można wykonywać w domu lub na siłowni.Wykonujesz to popularne ćwiczenie? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów!

 Opinie na temat diety dr. Oza

Magazyn "Health News" postanowił zapytać o ten model odżywiania specjalistów. Kilkanaście zgromadzonych opinii pozwoliło na wyodrębnienie zarówno plusów, jak i minusów diety.

Zalety

  • eliminacja przetworzonej żywności i ograniczenie cukru sprzyja naszemu zdrowiu;
  • rzeczywiście, tak ułożony jadłospis pozwala zrzucić zbędne kilogramy;
  • dieta może pomóc w obniżeniu zbyt wysokiego ciśnienia;
  • możemy spodziewać się poprawy metabolizmu.

Ewa Chodakowska zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzuEwa Chodakowska ma dla swoich obserwatorek zadanie na weekend. "Wyjdź do natury"

Wady

Głównym zarzutem dietetyków jest to, że do tak skonstruowanego jadłospisu nie może się zastosować każdy. Drugim zarzutem jest to, że taki model odżywiania może zakończyć się efektem jo-jo. Zwłaszcza, jeśli nasz codzienny sposób żywienia mocno odbiega od wyżej wspomnianych zasad.

Więcej o: