Wykonujesz to popularne ćwiczenie? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów! Jak poprawnie zrobić russian twists?

Russian twists to pozycja, która niesamowicie wpływa na mięśnie brzucha. Bardzo wiele osób wykonuje ją źle, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Te błędy robimy najczęściej.

Podczas wykonywania ćwiczenia, które znamy pod nazwą russian twists, pracuje naraz wiele partii mięśni jednocześnie. Współpracować ze sobą muszą m.in. mięśnie poprzeczne, proste oraz skośne brzucha. Do tego wszystkiego ogromny wysiłek w utrzymanie prawidłowej postawy wykonują też nasze plecy. Warto jednak zwrócić uwagę, czy aby na pewno wykonujemy trening we właściwy sposób.

Zobacz wideo Kasia Dziurska zaprezentowała domowe ćwiczenia na ramiona

Russian twists. Te błędy popełniamy najczęściej

Poruszasz się zbyt szybko

To ćwiczenie należy robić w dość powolnym tempie, aby w pełni napiąć odpowiednie mięśnie. Jeżeli przyspieszamy, skracamy czas, w którym ciało wykonuje największą pracę. Zamiast się śpieszyć, poczuj, jak napinają się mięśnie.

Wyginasz dolną część pleców

Jeżeli mamy tendencję do tego, aby zaokrąglać plecy, podczas tego treningu musimy się bardziej pilnować. Omawiane ćwiczenie jest wtedy mniej skuteczne i powoduje, że mięśnie brzucha nie angażują się do pracy we właściwy sposób.

Anna LewandowskaDwa słodkie śniadania od Anny Lewandowskiej. Trudno im się oprzeć!

Skręcasz dolną część pleców

Jeżeli podczas treningu zbyt skręcasz plecy w lewą lub prawą stronę, możesz w ten sposób spowodować, że utracisz konieczną stabilizację ciała. Staraj się, aby w trakcie ćwiczenia plecy znajdowały się w centralnej pozycji.

Odchylasz się zbyt daleko

Kręgosłup podczas russian twists powinien być utrzymany w prostej pozycji. Jeżeli odchylisz się zbyt mocno, garbisz plecy. Wtedy szybko stracisz równowagę i nie napniesz odpowiednio mięśni brzucha.

Lucy Gornall opowiedziała o treningowym wyzwaniu"Robiłam 150 brzuszków codziennie przez dwa tygodnie". Wyniki wyzwania zaskakują

Nie pilnujesz pozycji kolan

Jeżeli w trakcie wykonywania ćwiczenia twoje kolana odchylają się na boki, po raz kolejny nie pobudzisz do pracy właściwych mięśni. Tak jak w przypadku pleców nogi muszą cały czas trzymać określoną pozycję.

Jak zatem wykonać to ćwiczenie poprawnie? Tutaj znajdziecie dokładną instrukcję.

Więcej o: