Idzie wiosna! Warto wprowadzić ją również do kuchni. Ewa Szabatin poleca kilka lekkich i zdrowych przepisów

Ewa Szabatin zachęca, aby wraz z początkiem wiosny przerzucić się na lekkie, zdrowe, ale wciąż smaczne potrawy. Celebrytka podzieliła się kilkoma ulubionymi pomysłami, jak odświeżyć jadłospis.

Ewa Szabatin zabiera czytelników bloga w kulinarną podróż po swoich ulubionych wiosennych przysmakach. Pomysły blogerki z pewnością przypadną do gustu osobom, które lubią proste, smaczne i zdrowe rozwiązania. Tak bardzo szybko odmienimy menu i dodamy kilka smaków, które skojarzą się z pierwszymi powiewami wiosny.

Proffee - nowy hit TikTokaProffee - ten popularny na TikToku napój to świetna potreningowa przekąska

Zobacz wideo Szarlotka z kawą, czyli pyszny (i nietypowy) przepis

Dwa wiosenne przepisy Ewy Szabatin

Czekoladowo – proteinowy pudding chia

  • 1/4 szklanki nasion chia;
  • jedna miarka wegańskiego białka czekoladowego w proszku;
  • jedna łyżka niesłodzonego kakao w proszku;
  • jedna szklanka niesłodzonego mleka migdałowego waniliowego;
  • jedna łyżeczka syropu klonowego;
  • jedna łyżka kawałków kakao.

Przygotowanie: do słoika z zamknięciem dodaj nasiona chia, mleko, syrop klonowy i białko w proszku. Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki, aż się połączą i odstaw mieszankę do lodówki na pół godziny. Po tym czasie ponownie zamieszaj pudding i wstaw do lodówki na co najmniej dwie godziny, a najlepiej na całą noc. Przed samym podaniem posyp po wierzchu kawałkami kakao.

Gwyneth Paltrow zajadła stresGwyneth Paltrow przytyła ponad sześć kilogramów. "Wino i makaron pomagały mi przetrwać"

Muffinki jajeczne

  • dwanaście jajek;
  • jedna łyżeczka kurkumy;
  • półtorej łyżeczki czosnku w proszku;
  • pół łyżeczki cebuli w proszku;
  • 1/8 łyżeczki soli  pieprz do smaku; 
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia eko; 
  • 1/4 szklanki mleka migdałowego;
  • siedem pieczarek; 
  • jedna szklanka szpinaku; 
  • 1/4 jalapeno (jedna łyżka posiekanego);
  • pół szklanki sera feta lub sera wegańskiego.

Przygotowanie: piekarnik rozgrzej do 180 stopni. Wymieszaj w dużej misce jajka, przyprawy oraz mleko migdałowe, a następnie ubijaj składniki do połączenia. Potem pokrój warzywa i dodaj je do miski, Ponownie ubij, pomału dodaj fetę i wszystko zamieszaj. Posmaruj tackę na muffiny olejem kokosowym i wtedy przelej do niej przygotowaną masę. Piecz muffinki przez kwadrans, obróć blachę i piecz przez kolejnych 12-14 minut.

Więcej o: