Dieta ziemniaczana - na czym dokładnie polega? Czy można schudnąć, jedząc same ziemniaki?

W poszukiwaniu diet, które obiecują szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów, natrafiłyśmy na dietę ziemniaczaną. Na czym dokładnie polega?

Według założeń diety ziemniaczanej, jeśli będziemy ją stosować, pierwsze efekty zauważymy już po pięciu dniach. Ten model odżywiania ma dość długą historię - czy jednak rzeczywiście jest skuteczny i bezpieczny? Oto podstawowe informacje.

Ziemniaczana dieta - główne założenia

Dieta opierająca się o potrawy z ziemniaków ma niezwykle proste zasady. Tim Steele, autor książki "Weight Loss Simplified" dokładnie wyjaśnił zasady jej działania, twierdząc, że ziemniaczany detoks to najlepsza pigułka dietetyczna, jaką kiedykolwiek wynaleziono. Chcesz wypróbować działania diety ziemniaczanej? Stosuj się do poniższych zasad:

  • Jedz tylko zwykłe, gotowane ziemniaki przez trzy do pięciu dni.
  • Z reguły jedz od kilograma do dwóch i pół kilograma ziemniaków dziennie.
  • Nie jedz w tym czasie żadnych innych potraw, w tym przypraw i dodatków, takich jak keczup, masło, śmietana i ser.
  • Trochę soli jest w porządku, ale staraj się jej unikać.
  • Możesz pić wodę, zwykłą herbatę lub czarną kawę.
  • Intensywne treningi nie są zalecane. Zaleca się spacery i lekkie ćwiczenia.
  • Leki bierz  zgodnie z zaleceniami lekarza. Nie przyjmuj żadnych suplementów diety bez recepty.

Pamiętaj też, że dieta opiera się wyłącznie na zwykłych ziemniakach - na ten czas z jadłospisu wyłączamy wszystkie inne odmiany. 

Czy dieta ziemniaczana działa?

Według magazynu "First for Women" dieta ziemniaczana rzeczywiście może nam pomóc schudnąć. Budzi jednak pewne zastrzeżenia. Po pierwsze - podane wyżej porcje graniczą w przedziale zaledwie 500-1300 kcal dziennie; jest to naprawdę niewiele. Z tego powodu nie należy jej stosować dłużej, niż kilka dni. Po drugie - mimo że ziemniaki zawierają wiele ważnych składników odżywczych, dieta opierająca się wyłącznie na ziemniakach nie pozwala na dostarczenie wszystkich ważnych minerałów i witamin. To kolejny powód, aby nie stosować diety dłużej, niż jest to podane.

Zobacz wideo Jessica Mercedes przechodzi na dietę Adele
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.