Russian twist - jak poprawnie wykonać ćwiczenie? Trenuj regularnie i ciesz się wyrzeźbionym brzuchem

Jeżeli szukasz skutecznego sposobu na płaski brzuch - koniecznie włącz do swojej rutyny russian twists. To ćwiczenie, którego potrzebujesz.

Russian twists pomagają włączyć do treningu mięśnie skośne brzucha, które są często pomijane podczas innych treningów. To proste ćwiczenie może odmienić nasz brzuch i pomóc nam wyrzeźbić mięśnie. Jak poprawnie wykonać russian twists?

Russian twist -  ćwiczenie podstawowe krok po kroku

  1. Usiądź wygodnie na macie.
  2. Odchyl lekko do tyłu tułów, nie wyginając pleców. Zegnij kolana i unieś pięty z podłogi (jeśli sprawia ci to za dużo wysiłku, delikatnie oprzyj palce o podłoże). Do uzyskania dodatkowej równowagi możesz skrzyżować kostki. Ręce wyciągnij prosto przed siebie.
  3. Z przyjętej pozycji wyjściowej skup się na poszerzeniu klatki piersiowej i napięciu brzucha. Obróć cały tułów w lewo, kierując opuszki palców w lewą stronę. Wróć na środek, a następnie powtórz ten sam ruch na prawą stronę. Kontynuuj zmienianie stron, aż poczujesz, napięcie w mięśniach brzucha.

Russian twist - wersja dla bardziej wymagających

Do tej wersji potrzebujesz hantli, kettlebell lub piłki lekarskiej.

  1. Zacznij od pozycji siedzącej na macie. Następnie unieś pięty i tułów z podłoża tak, aby dotykać do maty jedynie pośladkami.
  2. Chwyć wybrane obciążenie w dłonie i trzymaj tuż przy klatce piersiowej. Sprawdź, czy ciężar jest odpowiedni, ale nie na za duży, aby nie wywołać kontuzji lub spowodować zakwasów.
  3. Skręcaj ciałem na przemian w lewo i prawo, starając się, aby nogi były całkowicie nieruchome, podczas gdy ruchem steruje tułów.

Russian twist z oporem

  1. Pozostając w podstawowej pozycji, zaczep o nadgarstki taśmę oporową. Podnieś nogi i tułów z maty. W tym momencie powinnaś czuć, że angażujesz do pracy mięśnie ramion.
  2. Nie poruszając nogami, przekręcaj tułów w lewo i prawo, pilnując, aby nie rozluźnić taśmy. 
Zobacz wideo Fitness fight na mięśnie brzucha
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.