Jak zrównoważyć siedzący tryb życia? Naukowcy proponują trzyminutowy trening

Coraz bardziej siedzący tryb życia zaczyna być poważnym problemem dla zdrowia. Specjaliści twierdzą, że aby uniknąć przykrych konsekwencji, na każdą godzinę siedzenia powinny przypadać trzy minuty ćwiczeń.

Jak zrekompensować ciału godziny spędzone praktycznie w jednej pozycji? Część z nas wybiera intensywne treningi po pracy, część spacer lub jazdę na rowerze. Naukowcy twierdzą jednak, że opracowali zdrowszą metodę "trzech minut". Na czym polega?

Zobacz wideo Julia Wieniawa trenuje na domowej siłowni

Trzy minuty co godzinę - ratunek dla spiętych mięśni

Specjaliści z Glasgow Caledonian University przeprowadzili czteroletnie badania. Wyniki eksperymentów potwierdziły, że już 30 minut intensywnego treningu w ciągu dnia pomaga zrównoważyć straty, które ponoszą osoby przesiadujące siedem godzin dziennie. Niestety w przypadku dłuższego czasu "zasiedzenia", półgodzinny trening nie przynosił dobrych rezultatów - trzeba ćwiczyć odpowiednio dłużej. Jednak w trakcie naukowcy dokonali pocieszającego odkrycia.

Victoria's Secret opublikowało zdjęcie z rozstępami. Fani: 'Brawa za brak retuszu! 'Aniołki Victoria's Secret znikają? Firma wprowadza poważne zmiany

Zamiast spędzać ciurkiem na siłowni dwie godziny, spokojnie możemy postawić na trzyminutowe serie treningowe. W ten sposób nie tylko spalimy trochę kalorii, ale też pomożemy mięśniom i stawom przetrwać czas spędzony na siedząco. Badacze podkreślają, że taka trzyminutowa seria ruchu równoważy każdą godzinę, dlatego w ciągu dnia dobrze wykonać ich kilka. Jeśli dodatkowo połączymy to choć z kilkuminutowym spacerem na świeżym powietrzu, efektywnie obniżymy też poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu.

Sekrety treningów i diety Cristiano RonaldoSekrety treningów i diety Cristiano Ronaldo. To proste i skuteczne metody

Szybki trzyminutowy trening - przykładowe ćwiczenia

Jeżeli już wiemy, ile i jak często trenować, pozostaje pytanie, które ćwiczenia najlepiej się sprawdzą. Proponujemy wykonać poniższe pozycje - na każdą poświęcamy 45 sekund, robimy 15 sekund przerwy i przechodzimy do kolejnej. W sumie wykonujemy trzy rundy:

  • burpees lub pajacyki;
  • bieg w miejscu z wysokim uniesieniem kolan;
  • przysiady.
Więcej o: