Aniołki Victoria's Secret znikają? Firma wprowadza ważne zmiany: Musieliśmy przestać być tym, czego chcą mężczyźni

To może być koniec pokazów i kampanii Victoria's Secret, jakie znamy. Marka pragnie iść z duchem czasu i pokazać, że moda jest dla wszystkich. I słusznie!

Dotychczas popularna bieliźniana marka kojarzyła się z bardzo szczupłymi modelkami o lśniących włosach, płaskich brzuchach i wystających obojczykach. Tworzony w ten sposób kanon piękna był bardzo niebezpieczny dla kobiet, co potwierdzają psycholodzy z całego świata. Wiele działaczek z ruchu body positive od lat nagłaśniało sprawę - w końcu mamy tego efekty. Victoria's Secret postanowiło wyjść do wszystkich kobiet i zmienić swoją definicję "bycia sexy".

Zobacz wideo Trenerka Victoria's Secret pokazuje proste domowe ćwiczenia

Nieosiągalny "ideał" powodował u kobiet problemy ze zdrowiem psychicznym i odżywianiem

Przez lata wpajane określone idealne kształty sprawiały, że kobiety o niższym wzroście czy większej, choć wciąż normalnej i zdrowej, wadze czuły się niekomfortowo w swoich ciałach. Oglądając telewizję i kolorowe magazyny porównywały się do wyretuszowanych modelek, wciąż myśląc o tym, w jaki sposób zrzucić parę kilo, aby choć trochę upodobnić się do Aniołków. Obraz wychudzonej modelki w pierzastych skrzydłach, drogiej biżuterii i modnej bieliźnie gościł w modzie od lat 90. Coraz większa świadomość społeczna o szkodliwości określonego "ideału" sprawiła jednak, że marka postanowiła wprowadzić zmiany.

Aniołki Victoria's Secret są ikoną kultury, uwielbianą przez ludzi na całym świecie. Promowały standard piękna, który był "praktycznie nieludzki" - powiedziała Renee Engeln, profesor psychologii na Northwestern University dla magazynu "The Lily".

Przykładów młodych dziewcząt, które decydowały się na drakońskie diety i wykańczające treningi, aby zbliżyć się do ideału można wymieniać bez końca. Czy wizerunkowa zmiana tak dużej marki coś zmieni? Mamy nadzieję!

Victoria's Secret tłumaczy decyzję w światowej prasie

Wiadomość o rebrandingu Victoria's Secret obiegła media. Firma postanowiła udzielić komentarza dla New York Timesa.

Musieliśmy przestać być tym, czego chcą mężczyźni i zacząć być tym, czego chcą kobiety - powiedział Martin Waters, były szef międzynarodowego biznesu Victoria's Secret, który w lutym 2021 r. został mianowany dyrektorem generalnym marki.

W ramach zmian z marką ma teraz współpracować grupa siedmiu kobiet, które tworzą razem grupę VS Collective. Ich zadaniem będzie nadzorowanie reklam oraz promocja firmy na Instagramie. Zmiany mają również miejsce na poziomie zespołu kierowniczego - w kadrze zarządczej będą teraz prawie same kobiety. Podjęte działania są wynikiem ogromnych spadków, jakie Victoria's Secret odnotowała w ciągu ostatnich pięciu lat. Z jasnych przyczyn - kobiety powiedziały dość. Jak słusznie zauważyła Meghan Rapinoe, 35-letnia gwiazda sportu i działaczka na rzecz równości płci, marka przez lata  była:

Patriarchalna, seksistowska, patrząca na to, co to znaczy być sexy z męskiego punktu widzenia oraz zaspokajająca pragnienia mężczyzn. Jako że marka była skierowana przede wszystkim do młodych kobiet, bardzo długo była naprawdę szkodliwa.

Z całą pewnością jest to czas wielkich, naszym zdaniem słusznych, zmian w świecie mody.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.