Dieta buraczana - kto powinien jej spróbować? Jakie przynosi efekty?

Buraki nie tylko dostarczają wielu składników odżywczych, lecz także mogą być cennym elementem diety odchudzającej. Jak wygląda dieta buraczana?

Dieta z włączeniem buraków może nam pomóc zrzucić zbędne kilogramy, jednocześnie dostarczając niezbędnych witamin i minerałów, które nie zaburzą dziennej dawki mirko- i makroelementów. W ten sposób mamy efektywne odchudzanie, przy jednoczesnym poprawie stanu naszego zdrowia.

Zobacz wideo Zosia Ślotała o swojej diecie: Próbuję nie jeść mięsa. "Jest ciężko znaleźć zamienniki"

Dlaczego warto jeść buraki?

W tych niepozornych warzywach znajdziemy m.in. witaminę A. B6, C, E oraz K. Buraki to również dobre źródło betainy, tiaminy, ryboflawiny, niacyny oraz wielu minerałów, w tym żelaza, potasu, cynku, magnezu oraz wapnia. Buraki wspomagają procesy trawienne, dzięki błonnikowi, a także pomagają wydalać toksyny z organizmu. Jednocześnie mają bardzo mało kalorii i niski indeks glikemiczny. To prawdziwy sprzymierzeniec diety! Regularne spożywanie buraków zapewnia uczucie sytości, a także zwiększa liczbę czerwonych krwinek, dlatego polecany jest zwłaszcza osobom walczącym z anemią.

Ewa Szabatin pokazała zdrowe śniadanieEwa Szabatin pochwaliła się jesiennym śniadaniem. Policzyliśmy kalorie

Jak wygląda dieta buraczana?

Zaleca się, aby dietę stosować maksymalnie 5-7 dni, ponieważ jest dosyć restrykcyjna. Z tego samego względu przed jej zastosowaniem warto zapoznać się z opinią naszego lekarza. Jeśli nie wyrazi on przeciwwskazań, stosujmy się do kilku zasad.

  1. Do codziennego menu włączamy sok ze świeżych buraków, który wypijamy codziennie rano. Taki poranny napój dostarcza energii, jednocześnie przyspieszając metabolizm.
  2. Kolejną porcję buraczanego soku spożywamy wieczorem na kolację. Dzięki temu, że jest sycący nie będziemy podjadać po wieczornym posiłku. 
  3. Na obiad wybieramy lekkie potrawy, bez tłuszczu, najlepiej bezmięsne i bezmleczne. 
  4. Unikamy cukru, półproduktów, słodyczy i innych przekąsek.

dieta nordyckaDieta nordycka - jak Skandynawowie dbają o zdrowie?

Jak przygotować sok z buraka?

Składniki na sok śniadaniowy

  • sok z cytryny;
  • szczypta soli himalajskiej;
  • pół szklanki wody kokosowej;
  • burak średniej wielkości.

Przygotowanie: zmiksuj wszystkie składniki i wypij od razu.

Składniki na sok do wypicia na kolację

  • duży burak lub dwa mniejsze pokrojone w kostkę;
  • dwie pokrojone drobno marchewki;
  • pół szklanki wody;
  • kilka listków mięty;
  • sok z cytryny.

Przygotowanie: zmiksuj wszystkie składniki i wypij od razu.

Więcej o: