Cztery "zdrowe" śniadania, które rujnują nasz metabolizm i dietę. Chcesz utrzymać linię? Zrezygnuj rano z jedzenia tych posiłków

Śniadanie jest jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Z tego powodu zadbajmy o to, aby rzeczywiście było zdrowe i pełne ważnych składników odżywczych, a nie pustych kalorii.

Śniadanie jest jednym z bardzo ważnych elementów zrównoważonej diety. Przy szybkim tempie życia bardzo wiele osób zapomina o tym, aby "zjeść coś na spokojnie". Zdarza się, że kupujemy w sklepie gotowe produkty oznaczone jako "zdrowe". Niestety duża ich część może nam bardziej zaszkodzić, niż pomóc. O czym mowa?

Cztery śniadania, które wcale nie są zdrowe

Batony granola

W popularnych zbożowych batonikach, które często łapiemy w locie, spiesząc się do pracy, jest mnóstwo cukru i substancji konserwujących. Dodatkowo posiadają bardzo dużo kalorii. Oczywiście sytuacja wygląda inaczej, jeżeli przygotowujesz własne batoniki w domu i kontrolujesz składniki.

Muffiny i inne "lekkie" ciastka

Niby to tylko niewielki kawałek słodkiego ciasta, a może naprawdę nieźle spowolnić metabolizm. Nawet te w "zdrowszej" wersji, jedynie z owocami, zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem na pierwszy posiłek. Babeczki to niestety bomby tłuszczu, cukru i kalorii.

Jogurty smakowe

Jogurt smakowy jest pełen cukru. Niektóre produkty tego typu posiadają nawet 36 gramów tego składnika, co przekracza dzienny limit dla kobiet, który wynosi 25 gramów. Dostarczenie takiej dawki cukru z samego rana spowolni metabolizm i pogorszy samopoczucie. Może nawet wywołać senność.

 Bajgle

Jeszcze świeże, ciepłe, prosto z piekarni... Mimo że smakują wyśmienicie, nie są odpowiednią śniadaniową potrawą. W większości pieczywach tego typu nie znajdziemy ani witamin, ani potrzebnego do trawienia błonnika, przez co zawarte w bajglu węglowodany, będą przekształcać się w cukier, a następnie prawdopodobnie w porcję niechcianego tłuszczu.

Zobacz wideo Jessica Mercedes przechodzi na dietę Adele
Więcej o:
Copyright © Agora SA