Dieta MIND ma coraz więcej zwolenników. Na jakich zasadach opiera się ten plan żywieniowy?

Dieta MIND powstała w wyniku połączenia kilku innych planów żywieniowych. Jest bardzo zdrowa i przynosi wiele korzyści dla organizmu.

Dieta MIND łączy w sobie założenia diet MASH oraz śródziemnomorskiej. Powstała z myślą o stworzeniu planu żywieniowego, który pozytywnie wpłynie na serce, obniży ciśnienie i wspomoże pracę mózgu. Szybko zauważono, że jej stosowanie ma wiele innych pozytywnych skutków.

Dieta MIND - główne założenia

Jak podaje magazyn "Today" dieta MIND skupia się na przygotowywaniu posiłków z następujących produktów:

  • zielonych warzyw liściastych;
  • strączków;
  • fasoli;
  • orzechów;
  • jagód;
  • oliwy z oliwek;
  • warzyw;
  • ryb;
  • drobiu;
  • wyrobów pełnoziarnistych;
  • czerwonego wina.

W ciągu dnia dostarczamy trzy porcje produktów pełnoziarnistych, sałatkę z zielonych warzyw oraz jedno inne warzywo. Orzechy oraz fasolę spożywamy co drugi dzień. Drób oraz jagody dwa razy w tygodniu, a ryby raz na tydzień. W celu poprawy trawienia dozwolony jest jeden kieliszek czerwonego wina. 

Czego unikać?

Decydując się na dietę MIND musimy zminimalizować lub całkowicie wykluczyć z jadłospisu:

  • słodycze;
  • sery;
  • czerwone mięso;
  • dania smażone;
  • tłuszcze nasycone, które są w takich produktach, jak margaryna i masło.

Dlaczego warto spróbować diety MIND?

Specjaliści, którzy podjęli się opracowania tego modelu odżywiania, zauważyli, że działa pozytywnie nie tylko na pracę mózgu i serca, lecz także prawidłową pracę jelit dzięki wysokiej zawartości błonnika oraz wyrównanie poziomu cukru we krwi. Dzięki dostarczanym witaminom i minerałom poprawia również samopoczucie. Dieta stała się odkryciem na rynku amerykańskim, gdzie dużo osób walczy z wysokim ciśnieniem oraz otyłością.

Ta dieta opiera się nie tylko na produktach pełnoporcjowych, lecz także na wysokiej zawartości pokarmów roślinnych (szczególnie warzyw), których zwykle brakuje w typowej amerykańskiej diecie

- stwierdziła dietetyk Michele Rudolphi, w rozmowie z "Today". Pamiętajmy jednak, aby przejście na dietę przedyskutować z lekarzem specjalistą, który dobierze nam odpowiednią kaloryczność i plan żywieniowy bezpieczny dla zdrowia.

Zobacz wideo Jessica Mercedes przechodzi na dietę Adele
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.