Hanna Lis i Anna Mucha gotują na Instagramie. Wspólnie zrobiły pyszne wiosenne risotto ze szparagami

Na profilach Hanny Lis i Anny Muchy pojawia się coraz więcej kulinarnych InstaStories. Kobiety chętnie dzielą się przepisami ze swoimi obserwatorami, a nawet nawiązały zdalną wspópracę.

Szparagi są skarbnicą witamin i składników mineralnych: kwasu foliowego, witaminy C i E, wapnia, fosforu, potasu. Zalecane są tym, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy - 100 g szparagów to tylko 18 kalorii.

Hanna Lis i Anna Mucha przygotowały risotto ze szparagami przy zdalnej współpracy. W swoich instagramowych relacjach podzieliły się przepisem i ostatecznym efektem wzajemnych starań.

 Przepis na risotto ze szparagami od Hanny Lis

Hanna LisHanna Lis Hanna Lis - instagram

Składniki:

  • 400 gramów szparagów
  • 350 gramów ryżu (włoskiego: arborio, vialone nano, carnaroli)
  • 2 duże szalotki
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 łyżki masła
  • 250 ml białego, wytrawnego wina
  • pokrojona drobno skórka z jednej cytryny (bez białej części, bo strasznie gorzka)
  • sok z jednej cytryny
  • 1- 1,5 litra bulionu warzywnego
  • parmezan
  • sól, świeżo mielony pieprz

Sposób przygotowania:

  1. Odetnij łykowate końcówki szparagów (nie obieraj zielonych szparagów) i pokrój ukośnie na 1,5-2 centymetrowe części - oprócz główek, te pozostaw nietknięte.
  2. Połowę pokrojonych szparagów blanszuj w posolonej wodzie (mniej więcej 4 minuty - powinny być wciąż żywo zielone, lekko chrupiące), przelej lodowatą wodą i utrzyj w mikserze na gładką masę.
  3. Na palniku obok tego, na którym za chwilę stanie patelnia do risotto, podgrzej bulion warzywny do temperatury tuż poniżej wrzenia, do garnka włóż chochlę, którą będziesz za chwilę podlewać ryż.
  4. Na patelni rozgrzej oliwę z jedną łyżką masła, wrzuć szalotki, sól, pieprz i zaczekaj, aż będą złociste.
  5. Wrzuć na patelnię ryż i (na niewielkim ogniu) przez 2 minuty delikatnie go praż, nieprzerwanie mieszając.
  6. Dolej wino i ciągle mieszając zaczekaj aż się wchłonie. Co kilka minut podlewaj ryż chochlą bulionu i stale mieszaj, aż się wchłonie, a potem znowu podlej. Po 12 minutach wrzuć surowe szparagi, mieszaj i znów podlej bulionem. W tym momencie od gotowego dzieła dzieli cię 6-11 minut. Zdecyduj, kiedy konsystencja ryżu będzie ci już odpowiadać.
  7. Do gotowego ryżu dorzuć pokrojoną w drobne paski skórkę cytryny, sok z cytryny, zmiksowane uprzednio szparagi, dwie łyżki masła.
  8. Posól, popieprz, posyp startym parmezanem.
Więcej o: