Ta trenerka personalna przytyła w trakcie ciąży. Jak wygląda jej powrót do formy i codziennych nawyków?

Kate Hunsen, sama jako trenerka personalna wyszkoliła mnóstwo kobiet zarówno w trakcie ciąży, jak i po niej. Pomogła im wrócić do formy po porodzie. Znała "zasady gry", więc wydawać by się mogło, że szybko powróci do formy. Jednak ciąża nie przebiegała łagodnie, jak się tego spodziewała. Jej dieta legła w gruzach. Już w pierwszych tygodniach przytyła ponad 5 kg.
Ciąża a dbanie o sylwetkę, treningi i dieta Ciąża a dbanie o sylwetkę, treningi i dieta https://www.pinterest.com/pin/38632509282123886/

Niekontrolowane zmiany

Dla trenerki personalnej, której życie w zasadzie opierało się na dbaniu o wygląd sylwetki, utrata kontroli nad własnym ciałem i tym, jak zmienia się w trakcie ciąży było nie lada wyzwaniem. 

Kiedy wróciłam do domu z pracy, ostatnią rzeczą, o jakiej myślałam, była moja własna kondycja. Prawdę mówiąc, przez większość dni, kiedy wracałam do domu kierowałam się prosto na kanapę.

Zobacz: Patrycja Wieja, zwyciężczyni pierwszej edycji programu 'Projekt Lady' o swojej przemianie

Zmęczenie w trakcie ciąży, co robić Zmęczenie w trakcie ciąży, co robić Fotolia

Zmęczenie i brak aktywności fizycznej

Ćwiczenie nie było jej priorytetem. Kate próbowała przetrwać cały tydzień i to już stanowiło dla niej wyzwanie. Mdłości, zmęczenie, ospałość, złe samopoczucie. Dopiero po 13 tygodniach poranne mdłości ustąpiły.  

Zobacz: Włączyłam do swojej diety pyłek kwiatowy. Jakie zauważyłam efekty?

Zła dieta w trakcie ciąży Zła dieta w trakcie ciąży Fotolia

Zmiana diety

Przez pierwszy trymestr jej dieta opierała się na dużej ilości węglowodanów i tłuszczy. To one pomagały jej przetrwać. Jednak wiedziała, że musi to zmienić.

Składniki odżywcze 

Jedzenie Kate nie należało do najzdrowszych i pełnowartościowych posiłków. W związku z czym dziecko nie otrzymywało odpowiedniej ilości składników odżywczych. Kate wiedziała o tym, że źle się odżywia, dlatego postanowiła wprowadzić nowy plan i zacząć przygotowywać zdrowe posiłki.  

Zobacz: 10 najlepszych ćwiczeń dla kobiet. Wybrałyśmy TE najskuteczniejsze

Trening silowy w trakcie ciąży Trening silowy w trakcie ciąży Fotolia

Treningi

Kate zaczęła przygotowywać sobie zdrowe posiłki do pracy. Wróciła też do rutyny i trenowała 5 razy w tygodniu. Jej przykładowe posiłki:

Zaczynam każdego ranka z koktajlem owocowym z mrożonych jagód mieszanych, szpinaku, pół banana i mleka sojowego. Na moją poranną przekąskę zjadam miskę granoli z owocami i masłem orzechowym. Obiad jest kombinacją warzyw, fasoli lub brązowego ryżu, a czasami sałatki. Jem sześć razy dziennie, kiedy czuję się głodna i sdłuchałam swojego ciała. Nie  miałam poczucia winy, ponieważ wiem, że już jadłam witaminy i minerały, których potrzebuję każdego dnia.
Ciąża, a treningi, ćwiczenia i dieta Ciąża, a treningi, ćwiczenia i dieta https://www.pinterest.com/pin/854839572990824118/

Podsumowanie

Kate trenowała 5 razy w tygodniu i przeplatała treningi cardio z treningami siłowymi. Na bieżąco obserwuje swoje tętno i słucha swojego ciała. 

Zdaję sobie sprawę, że nie jest to możliwe dla każdej kobiety, ale jest tak wiele sposobów na ruch w trakcie ciąży. W niektóre dni, kiedy pracowałam cały dzień, albo byłam po prostu zbyt zmęczona, to chodziłam na spacer wokół bloku. Moje tempo było powolne i nawet się nie pociłam, ale liczyło sie to, że się ruszam. Wystarczy zrobić 20-minutowy spacer.

Lepsze samopoczucie, dzięki diecie i treningom

Te dwie rzeczy - wstępne planowanie posiłków i ćwiczeń - zmieniły jej samopoczucie w trakcie ciąży. Ciśnienie krwi było normalne, obrzęk na nogach zmniejszył się, jadła zdrowo i nie pochłaniała masowych ilości węglowodanów. 

Więcej o:
Copyright © Agora SA