Musli. Zdrowa mieszanka przed i po treningu

Lubisz słodkie śniadania? Wybierz musli! Gotowe mieszanki ze sklepu, z czekoladą i masą bakalii to nie jest najlepszy wybór. Najlepiej zdrową mieszankę zrobić samemu albo kupić specjalnie przygotowane przed dietetyków mieszanki z Musli Tak Jak Chcesz. Zobacz, co się w nich znajduje.

Gotowe mieszanki płatków śniadaniowych to nienajlepszy pomysł. Jakie płatki wybierać?

Musli na start - mieszanka przed treningiem

Mieszanka dodająca natychmiastowej energii niezbędnej do efektywnego wysiłku fizycznego. Dawka węglowodanów prostych spożytych przed treningiem chroni tkankę mięśniową przed zniszczeniem i spożytkowaniem jej na energię podczas ćwiczeń. Obniżona ilość błonnika sprawia, że mieszanka jest lekkostrawna i nie zalega w żołądku (zmniejszając ryzyko mdłości, kolki i wymiotów). Jagody goji i chia to dodatek antyoksydantów chroniących biegaczy przed zwiększonym stresem oksydacyjnym i podniesioną ilością wolnych rodników we krwi.

Skład mieszanki:

Pszenica w miodzie preparowana i płatki kukurydziane w miodzie - źródło węglowodanów prostych, które dostarczają natychmiastowej energii do biegania.

Jagody goji - poprawiają zdolności poznawcze i zwiększają odporność organizmu na stres, przygotowując do najbardziej wymagających treningów. Wykazują dobroczynny wpływ na układ kostny, zwiększając gęstość mineralną kości, zwiększając zawartość materiału kostnego - co szczególnie ważne jest dla biegaczy, których kości poddawane są mikrouszkodzeniom podczas biegu.

Pyłek kwiatowy - wykazuje on silniejsze właściwości antyoksydacyjne niż sam miód, dzięki czemu wzmacnia i uodparnia przygotowując do biegania w każdych warunkach.

Rodzynki - jedno z bogatszych źródeł boru (bardzo istotny pierwiastek śladowy, odgrywający ważną rolę w zdrowiu kości) - kolejny czynnik wzmacniający układ kostny biegacza.

Dzięki aktywności antyoksydacyjnej rodzynek ich spożywanie może przyczynić się do obniżenia poziomu stresu oksydacyjnego, zmniejszenia ilości szkodliwych wolnych rodników, a tym samym zmniejszać ryzyko chorób przewlekłych - szczególnie u biegaczy i osób trenujących sporty wytrzymałościowe. Duży wysiłek fizyczny, jakim niewątpliwie jest bieganie, wzmaga produkcję reaktywnych form tlenu (wolnych rodników) w odpowiedzi na stres. Podwyższona produkcja wolnych rodników przytłoczyć może zdolności obronne naszego ciała, prowadząc do niszczenia komórek. Wszytko to sprowadzać się może do uszkodzenia mięśni, zmęczenia, większej wrażliwości na wysiłek, a nawet obniżenia odporności. Wiadomo, że nasz organizm potrafi je samodzielnie pochłaniać i neutralizować, jednak w jakim stopniu tego nadal nie wiadomo. Dlatego najlepiej jest się zabezpieczyć poprzez spożywanie chociaż zalecanej dawki antyoksydantów. Usprawni to z pewnością ochronę komórkową przed zniszczeniem i potencjalnym utrudnieniom w uzyskaniu odpowiedniej wydajności i procesu regeneracji.

Chia - składniki antyoksydacyjne oraz duża ilość przeciwutleniaczy, kwas Omega-3. Chia jest też polecanym składnikiem do obniżenia poziomu stresu.

Musli mieszanka po treningu

Posiłek po treningu powinien zawierać białko z węglowodanami prostymi (okienko najlepszej regeneracji mięśniowej, które trwa ok. 30-40 minut po zakończeniu treningu). Mięśnie wtedy najlepiej chłoną składniki odżywcze.

Mieszanka składająca się z węglowodanów prostych, złożonych, antyoksydantów i wapnia w połączeniu ze źródłem białka (mleko, jogurt) staje się idealnym posiłkiem regeneracyjnym po intensywnym wysiłku fizycznym. Duża ilość witaminy C zmniejsza ilość wolnych rodników uszkadzających prawidłowo kształtujące się komórki. Wapń wspomaga w odbudowie narażony na mikrouszkodzenia szkielet biegacza.

Skład mieszanki:

Amarantus z miodem - zawiera duże ilości białka pomocne w potreningowej regeneracji mięśni, w tym wszystkie aminokwasy egzogenne, błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe i składniki mineralne (m.in. magnez, wapń, potas, fosfor czy żelazo), których zawartość jest znacznie wyższa niż w pszenicy. Zawiera bardzo drobną frakcję skrobi, dzięki czemu jest ona łatwostrawna i dostarcza organizmowi energii.

Sezam - ziarna bogate są w witaminy rozpuszczalne w tłuszczach oraz niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki czemu witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (zawarte w mieszance, szczególnie wit. E - antyoksydantu) przyswajane są podczas posiłku. Małe, niepozorne ziarenka są źródłem witamin z grupy B, magnezu, fosforu, potasu, wapnia, żelaza i cynku. Ilość białka zawarta w ziarnach porównywalna jest do ilości białka w jajku kurzym - regeneracja mięśni po treningu. W jednej łyżeczce sezamu zawarte jest 88 mg wapnia, który stanowi aż 9% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek - dobroczynny wpływ na kościec biegacza.

Płatki 6 zbóż - płatki owsiane, płatki jęczmienne, płatki pszenne, płatki żytnie, płatki z siemienia lnianego, amarantus preparowany - źródło węglowodanów prostych i złożonych, odbudowujących mięśnie.

Ananas kandyzowany - przeprowadzono szereg badań związanych z bromeliną, w wyniku których okazało się, że oprócz wspomagania trawienia, działa m.in. przeciwzapalnie, pomaga zmniejszyć obrzęk i bóle mięśni po wysiłku, jak również przyspieszyć powrót do zdrowia po zwichnięciach i skręceniach stawów. Mangan stymuluje wchłanianie wapnia, będącego podstawowym budulcem kości.

Jabłko liofilizowane i czerwona porzeczka liofilizowana - naturalne źródło antyoksydantów (potężna dawka witaminy C)

Aloes kandyzowany - przywraca naturalną równowagę i harmonię metaboliczną w całym organizmie. Polega to głównie na doskonaleniu trawienia, wchłaniania i wykorzystania dostarczonego człowiekowi pokarmu, co w przypadku rygoru czasowego po treningu jest istotne. Wapń, mangan, sód, potas, cynk, chrom, magnez oraz witaminy A,C, E i B, kwas foliowy, aminokwasy to dodatkowa dawka witamin i składników mineralnych.

Detox organizmu

Utrzymanie organizmu w dobrym zdrowiu to nieustanne dbanie o jego stan, a nie detoksykacyjne męki raz na pół roku. Oznacza to, że najlepszy efekt wspomagania organizmu w walce z codziennymi toksynami podawanymi z żywnością, ochrony komórek przed stresem i zmęczeniem oraz wspomaganie układu odpornościowego daje codzienny, stały i zrównoważony sposób jedzenia. Ważne jest komponowanie swojego codziennego jadłospisu tak, aby w posiłku zawarte były składniki, które dodatkowo swoimi właściwościami wspomagają te procesy. Są nimi błonnik oraz antyoksydanty. Mieszanka Wiosenny Detox została przygotowana pod kątem tych składników.

Skład mieszanki:

Zarodki pszenne - zarodki pszenne to część ziarna, która ma za zadanie odżywić roślinę podczas wzrostu. Usuwane są podczas produkcji mąki, ponieważ zawierają olej, który skracałby jej przydatność do spożycia. Zawierają witaminy z grupy B (kwas foliowy, tiaminę oraz wit. B6 - istotne dla układu krążenia i prawidłowej pracy serca, jako substrat substancji odpowiadających za dobry humor człowieka). Bardzo duża ilość błonnika, który niezbędny jest w gospodarce węglowodanowej organizmu (hiper i hipo glikemia). Zawierają fitosterol, który obniża zły cholesterol, chroni układ krążenia przed chorobami i minerały: żelazo, cynk, magnez, wapń, selen, mangan, potas - składniki, niezbędne w organizmie do naprawy i odbudowy komórek oraz przeprowadzania prawidłowych reakcji chemicznych, pozostawiających ciało człowieka w zdrowiu. Zdrowe kwasy tłuszczowe (Omega-3) - obniżają poziomu cholesterolu, zmniejszają powstałe w organizmie stany zapalne, wspomagają układ nerwowy (obniżają poziomu poddenerowowania i poprawiają humoru). Są także cennym źródłem witaminy E będącej potężnym antyoksydantem. Ochrania błony komórkowe przed czynnikami zewnętrznymi, komórki mózgu przez zniszczeniami, które dokonywane mogą być przez wolne rodniki; chroni przez powstawaniem miażdżycy; istotna jest dla detoksykacji wątroby, układu odpornościowego oraz poziomu glukozy we krwi.

Czerwona porzeczka - owoce najzasobniejsze w witaminę C, beta karoten, witaminy PP oraz E. Doskonałe źródło potasu, magnezu, żelaza i wapnia. Dużo błonnika (8%). Najwięcej flawonoidów i flawonoli.

Jabłko liofilizowane i czerwona porzeczka liofilizowana - naturalne źródło antyoksydantów (potężna dawka witaminy C).

Pestki dyni - pestki dyni są naturalnie bogate w roślinne fitosterole, które wg licznych badań redukują poziom złego cholesterolu LDL (chronią przed szkodliwym działaniem na serce). Dodatkowo, bogate są w tryptofan, aminokwas istotny w produkcji serotoniny (składnika odpowiedzialnego za dobry humor), pozostawiając człowieka w dobrym nastroju i bez skłonności do depresji. Beta karoten to antyoksydant, wykazujący właściwości przeciwzapalne wywoływane szkodliwymi składnikami działającymi na ciało człowieka. Ponadto, regularne podjadanie pestek dyni może zapobiec zapaleni stawów i artretyzmowi. Pestki dyni to świetne źródło witaminy C, magnezu, potasu i cynku, selenu, wapnia, żelaza, manganu. W medycynie ludowej stosowany jako wspomaganie w dolegliwościach pęcherza i prostaty (udowodnione dobroczynne działanie w medycynie).

Płatki 6 zbóż - płatki owsiane, płatki jęczmienne, płatki pszenne, płatki żytnie, płatki z siemienia lnianego, amarantus preparowany - źródło węglowodanów prostych i złożonych, odbudowujących mięśnie i sezam.

Morwa biała BIO - jest bogatym źródłem flawonoidów (m.in. kwercytyna i rutyna) oraz związków fenolowych - antyoksydacyjnie, przeciwzapalnie, wzmacniają ścianki naczyń krwionośnych uniemożliwiając przedostanie się patogenów. Zawarty w morwie białej resweratrol zmniejsza ryzyko udaru. Witamina C, która jest powszechnie znanym przeciwutleniaczem zwiększa odporność na czynniki zakaźne, zmiata szkodliwe wolne rodniki. Morwa pomaga chronić wzrok, wspomaga procesy widzenia, wspomaga w dobrym funkcjonowaniu plamkę żółtą - zawarte w owocach morwy białej składniki pochłaniają szkodliwe promieniowanie (luteina, zeaksantyna, beta i alfa karoten). Wykazuje ogromny potencjał antyoksydacyjny, dzięki czemu można stwierdzić że stanowią lepsze źródło przeciwutleniaczy niż syntetyczne preparaty.

Wszystkie mieszanki dostępne są na stronie www.musli.takjakchcesz.pl

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.