Nowa kampania Nike "Dream Further" poruszyła internautów

Z okazji zbliżającego się wielkimi krokami Mundialu kobiet w piłce nożnej marka Nike wypuściła kilkuminutowe wideo, które poruszyło internatów. Reklama pokazuje, że kobiety, choć zdominowane w tej dyscyplinie sportu przez mężczyzn też mogą osiągnąć wielki sukces.
Zobacz wideo

Za kilka dni, bo 7 czerwca 2019 roku we Francji rozpoczną się mistrzostwa świata kobiet w piłce nożnej. Potrwają one przez miesiąc, a finał odbędzie się 7 lipca 2019 roku. Marka Nike od lat wspiera kobiety w typowo męskich sportach. Do tego grona zalicza się również piłka nożna, uwielbiana przez kibiców z całego świata, ale zwykle w męskim wydaniu. Brand postanowił pokazać, że kobiety wcale nie są gorsze i również mogą sięgać po najwyższe trofea w tej dyscyplinie sportu

W reklamie główną rolę gra 10-letnia dziewczynka Makena Cook, którą widzimy najpierw wśród dziecięcej eskorty u boku znanych piłkarek. Na boisko wprowadza holenderską piłkarkę Lieke Martens. Tuż przed spotkaniem Holandia-Nigeria, kiedy inne dzieci schodzą z boiska, ona zostaje wciągnięta do świata zawodowej, kobiecej piłki nożnej. 

W kilkuminutowym filmiku widać takie sławy jak: Andressa Alves, czy  Crystall Dunn. Akcja rozgrywa się nie tylko na boisku, ale również w szatni czy za linią boczną. Niemniej jednak przekaz jest taki, że kobiety wcale nie są gorsze. Na samym końcu dziewczynka strzela gola, a tuż po tym pojawia się hasło "Don’t change your dream. Change the world”. 

Poza piłkarkami udział w projekcie wzięli także Neymar, Philippe Coutinho, czy Gerard Piqué

Na Twitterze nie brakuje komentarzy pod nagraniem. Większość osób uważa, że Nike w ten sposób robi naprawdę dobrą robotę. 

Popłakałam się, to było idealne.
Jako ojciec dwóch córek, (stwierdzam, że – red.) to było niesamowite! Dzięki Nike!

- komentowali internauci. 

Nie da się ukryć, że kobiety trenujące piłkę nożną nie mają łatwo. Ich zarobki są zdecydowanie niższe niż piłkarzy, ich mecze cieszą się znacznie mniejszą popularnością, a sponsorzy wolą inwestować w męską piłkę nożną. Takie kampanie jak ta Nike, dają jednak nadzieję, że już wkrótce to się może naprawdę zmienić, bo poziom niektórych zawodniczek jest imponujący i z pewnością w niektórych przypadkach nawet lepszy niż mężczyzn

Ciekawostka: Makena Cook wystąpiła w spocie w koszulce z limitowanej kolekcji „Dream Further” - pierwszej w historii dziecięcej koszulce piłkarskiej zaprojektowanej specjalnie dla dziewcząt.

Więcej o:
Copyright © Agora SA