Spaleni s這鎍em - ABC opalania

安iat這 s這neczne poprawia samopoczucie. Osobom cierpi帷ym na reumatyzm jego ciep這 mo瞠 przynosi ulg w b鏊u. Wiele os鏏 uwa瘸, 瞠 opalona sk鏎a zapewni im m這dy, zdrowy wygl康. Warto jednak pami皻a o tym, 瞠 zbyt du瘸 dawka 鈍iat豉 s這necznego mo瞠 powodowa natychmiastowe jak i oddalone w czasie problemy.

Poparzenie słoneczne to uszkodzenie skóry, do którego dochodzi na skutek działania promieni ultrafioletowych (UV). Większość poparzeń wywołuje umiarkowany ból i zaczerwienienie skóry. Dzieje się tak, gdy uszkodzona zostanie powierzchowna warstwa skóry. Tego typu poparzenia można samodzielnie leczyć w domowych warunkach.

Gdy skóra jest bardzo czerwona, sprawia duży ból, jest opuchnięta, albo pojawiają się na niej bąble wypełnione płynem to znak, że promienie UV dokonały zniszczeń w głębszych warstwach skóry, sięgając aż do zakończeń nerwowych. Wyleczenie takiego stanu zajmuje więcej czasu.

Jakie inne dolegliwości mogą być konsekwencją opalania się? 1. Porażenie słoneczne 2. Alergia na światło (ale też na niektóre kremy z filtrem) 3. Problemy z widzeniem 4. Podwyższone ryzyko raka skóry 5. Przebarwienia 6. Zaćma 7. Przedwczesne starzenie się skóry

Jakie czynniki warunkują czas, jaki można spędzić bezpiecznie w promieniach słonecznych? 1. Pora dnia Największe ryzyko dla zdrowia związane jest z opalaniem się między godziną 10 a 16. Osoby o wrażliwej, bardo jasnej skórze nie są "bezpieczne" w tych godzinach nawet w lekko pochmurne dni, gdyż promienie UV przenikają przez chmury. 2. Powierzchnia na jakiej przebywasz Na wodzie, na piasku, lodzie i śniegu oddziaływanie promieni słonecznych jest wzmożone ponieważ odbijają się one także od jasnych i błyszczących powierzchni. 3. Pora roku Latem oddziaływanie promieni słonecznych jest silniejsze niż zim. 4. Wysokość nad poziom morza W górach masz nad sobą cieńszą warstwę atmosfery, przez którą do twojego ciała dociera większa dawka promieniowania słonecznego. 5. Szerokość geograficzna Im bliżej jesteś zwrotnika Raka wtedy, gdy na półkuli północnej panuje lato, tym silniejsze działanie światła słonecznego na twoją skórę. Im bliżej jesteś zwrotnika Koziorożca, gdy na półkuli północne panuje zima, tym silniejsze działanie światła słonecznego na twoją skórę. 6. Faktor UV Siła oddziaływania promieni UV każdego dnia jest trochę inna - w bezchmurne dni większa, w pochmurne mniejsza. Jak bezpiecznie korzystać ze słońca 1. Nie przebywaj zbyt długo w pełnym słońcu bez wcześniejszego zastosowania filtrów UV. Aby twoje ciało wytworzyło niezbędną ci ilość witaminy D wystarczy przez 10 minut naświetlać dłonie - tylko tyle. 2. Stosuj filtry UV zawsze wtedy, gdy przewidujesz dłuższy pobyt na świeżym powietrzu w słoneczny dzień. 3. Gdy nie masz pod ręką kosmetyku z filtrem UV, chroń skórę pod ubraniami.

Dołącz do nas na Facebooku

Wi璚ej o: