Reklama Nike, która podzieliła społeczeństwo. Kobiety za nią dziękują, faceci nie rozumieją

Nike ma w zwyczaju tworzyć kampanie, które szokują, zachęcają do refleksji. Kolejna odsłona "Dream Crazy" podzieliła społeczeństwo. Tak czy inaczej, kobiety dziękują za to wideo.
Zobacz wideo

Jakiś czas temu Nike stworzył reklamę "Dream Crazy". Podczas 91. ceremonii rozdania Oscarów została pokazana jego kolejna odsłona "Dream Crazier”. To obrazek, który pokazuje kobiety w najróżniejszych sportach od tenisa, po piłkę nożną, boks, czy bieganie. Przekaz ma być jasny - kobiety nadal nie są traktowane na równi z mężczyznami, choć na przestrzeni lat to już znacząca się zmieniło. 

Choć wiele kobiet w swoich dyscyplinach jest mistrzyniami to i tak nikt o nich nie wie, bo powiedzmy ich dyscyplina sportu jest popularniejsza wśród mężczyzn. Przykładów jest mnóstwo i wcale nie trzeba daleko szukać, bo nawet w Polsce mamy wybitne piłkarki nożne, ale czy ktoś je zna? Możecie odpowiedzieć sobie na to sami. 

Nike postanowiło po raz kolejny pokazać, że kobiety są ważne i naprawdę dobre w tym co robią. 

Kampania Nike "Dream Crazier' 

Najbardziej poruszające w tej kampanii są słowa narratorki, która przejmującym głosem mówi: 

- "Kiedy pokazujemy emocje, uważają że dramatyzujemy, kiedy chcemy mierzyć się z mężczyznami mówią, że jesteśmy szalone... Kiedy jesteśmy w czymś dobre mówią, że coś z nami jest nie tak. A kiedy złościmy się jesteśmy histeryczkami, nieracjonalne, czy szalone… Ale... Jeśli kobiety „robiące” maratony, trenujące i zdobywające mistrzostwa w boksie, czy trenerki NBA są szalone to proszę bardzo, możecie tak na nas mówić. Jeśli uważacie, że kobieta przełamująca stereotypy, zdobywająca kolejne rekordy, albo taka która wygrywa 23 turnieje wielkoszlemowe, w międzyczasie rodzi dziecko i później wraca po więcej jest szalona, świetnie".

W social mediach ta reklama poruszyła wszystkich. Kobiety dziękują marce Nike za stworzenie tego pięknego obrazka, ale mężczyźni wielokrotnie pisali komentarze, że przecież nikt o nikim nie mówi, że jest szalony bo trenuje np. boks. Chcąc nie chcąc reklama poruszyła całe społeczeństwo. Jeżeli jeszcze jej nie widzieliście, to zapraszamy do oglądania. Przygotujcie chusteczki bo was wzruszy do łez. 

 

Wideo zostało wyświetlone już prawie 8 milionów razy. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.