Co trzecia kobieta ma problem z wysiłkowym nietrzymaniem moczu. Stąd też nazwa kampanii, która ma na celu zwrócić uwagę na rolę mięśni dna miednicy w życiu kobiet, promować profilaktykę zdrowia intymnego, a także przybliżyć najnowocześniejsze rozwiązania telemedyczne w tej dziedzinie. Organizatorami kampanii są Fundacja Force Feminite oraz Stowarzyszenie BuggyGym.
Ze statystyk wynika, iż problem szczególnie boleśnie dotyczy kobiet po porodzie. Aż 40% pań po urodzeniu dziecka doświadczyło nieprzyjemności z nietrzymaniem moczu. Wynika to zarówno z urazów podczas samego rozwiązania, jak i z nieprawidłowego przeprowadzania treningów po.ciąży.
Jak mówi pani doktor Šárka Solecka, "drugą bardzo ryzykową grupą są kobiety uprawiające wyczynowo sport. Kobieca miednica nie jest przystosowana do dużego obciążenia typu biegi długodystansowe, podnoszenie ciężarów czy treningi na trampolinie". Z drugiej jednak strony, mięśnie dna miednicy mogą ulec osłabieniu także i na skutek braku aktywności. Jest to zjawisko niepożądane, ponieważ są one odpowiedzialne za właściwe podtrzymywanie kobiecych narządów, jak również podnoszą jakość życia seksualnego. Niestety według badań, jedynie 30% kobiet ćwiczy tę partię mięśni w sposób właściwy.
Jeśli po porodzie chcemy ćwiczyć pod okiem profesjonalistów w tej dziedzinie, możemy skorzystać z treningów BuggyGym w całej Polsce. Treningi te wyróżnia możliwość ćwiczenia z własnymi pociechami w wózkach w towarzystwie innych świeżoupieczonych mam.
W ramach kampanii z końcem października ruszają także bezpłatne warsztaty Pelvic Power, czyli cykl teoretyczno-praktycznych spotkań prowadzone przez ginekologa, położną, fizjoterapeutę oraz trenera Pelvic Floor Safe. Pierwsze ruszają już 29 października w Opolu. Trening mięśni dna miednicy, oprócz wcześniej wspomnianej grupy kobiet, jest dedykowany także paniom przygotowującym się do ciąży, jak i tym walczącym z nadwagą lub będącym w okresie menopauzy.
Aby treningi można było także przeprowadzać w warunkach domowych, warto zapoznać się z aplikacją PelviFly. Dzięki niej użytkowniczka może codziennie monitorować i ćwiczyć mięśnie dna miednicy. Ponadto program dostarcza pacjentce informacji na temat wykonywanej czynności ruchowej i jej rezultatach, a także wprowadza elementy korekcji. Obecnie dostępne są dwa pakiety, z którymi można zapoznać się na oficjalnej stronie PelviFly.
W kampanię "Co trzecia" zaangażowały się kobiety aktywne zawodowo, uprawiające sport, mamy, studentki i położne. Wśród ambasadorek znalazły się: aktorka i trenerka Pelvic Floor Safe Paulina Holtz, aktorka Anna Matysiak, założycielka Fundacji DRP, położna Jeannette Kalyata, lekkoatletka Nina Nycz oraz inne pasjonatki aktywnego trybu życia.
Więcej informacji o kampanii „Co trzecia” dostępnych jest na oficjalnej stronie przedsięwzięcia oraz na jej facebook'owym profilu.
SPRAWDŹ: Paulina Holtz: Joga daje poczucie stabilizacji i siły