Stale narzekasz na brak czasu? 8 powodów, które przekonają cię, że warto wstać skoro świt

Czy zdarza ci się mówić: gdybym miała godzinę więcej w ciągu dnia, mogłabym zrobić... Często brakuje nam czasu, by zrobić coś dla siebie, spełnić swoje marzenia czy rozwijać hobby. Jak to możliwe, że niektórym udaje się wszystko pogodzić, choć mają tak samo jak my 24 godziny na dobę? Tajemnica ich sukcesu wcale nie jest tak niezwykła, jakby mogło ci się wydawać. Oni po prostu wcześnie wstają! Przestań leniuchować i odkładać drzemkę w telefonie na późniejszą godzinę. Wstań rano i wykonaj 8 czynności, które w końcu przyniosą ci zadowolenie.

1. Wykonaj krótkie ćwiczenia po przebudzeniu

Jeżeli już ci się udało wstać wcześniej, nie zapomnij o kilkuminutowym rozciąganiu. Pamiętaj, że kilka ćwiczeń pozwoli ci zachować ciało w dobrej formie, a jednocześnie uwalnia endorfiny. Dzięki temu z uśmiechem i pozytywnym nastawieniem rozpoczniesz nowy dzień.

2. Medytuj

Jeżeli medytacja kojarzy ci się z wielogodzinnym oderwaniem od rzeczywistości to znaczy, że jeszcze nigdy tego nie robiłaś. Wystarczy ci kilka chwil, by się zrelaksować. Znajdź w domu ciche miejsce (tak aby nikt ci nie przeszkadzał), wybierz dla siebie najwygodniejszą pozycję (usiądź, połóż się), zamknij oczy i zacznij głęboko oddychać. Jeżeli masz ochotę możesz włączyć spokojną muzykę lub zapalić świeczki. Pamiętaj, że medytacje należy praktykować codziennie, aby wyciszyć umysł i ciało. To stwarza doskonałą przestrzeń do kreatywnego myślenia.

3. Zjedz śniadanie i wypij 3 szklanki wody

W ciągu pierwszej godziny od momentu kiedy się obudzisz, twoje ciało i umysł szykują się na odniesienie sukcesu. Właśnie dlatego tak ważne jest, by zjeść posiłek oraz dobrze nawodnić organizm. Dzięki temu będziesz mniej zestresowana i bardziej skoncentrowana w ciągu dnia.

4. Wyznacz sobie konkretne cele

Każdy z nas działa o wiele efektywniej, jeżeli ma jasno określony cel do którego dąży. Dzięki temu na dłużej starczy ci motywacji do działania. Pamiętaj, że po każdym odhaczonym z listy zadaniu, musisz się głośno pochwalić. Każdy wysiłek należy docenić.

5. Określ strategie działania

Kiedy określimy sobie, jak chcemy osiągnąć swój cel, dużo łatwiej będzie nam działać, by faktycznie go zrealizować. Dzięki porannym planom, dobrze wiemy co robić w ciągu dnia, jesteśmy nastawieni na konkretne działanie.

6. Zacznij od trudniejszych wyzwań

Mamy w zwyczaju, by najtrudniejsze dla nas zadanie wykonywać na sam koniec dnia lub tuż przed terminem jego realizacji. Dlaczego? Zawsze chętnie zabieramy się do tego, co jest dla nas przyjemne. Postaraj się zmienić dotychczasowe nawyki. Dzięki temu nie będziesz odczuwać stresu, że wciąż czeka na ciebie najtrudniejsze zadanie. Na koniec zawsze zostawiaj przyjemności.

7. Stwórz swój poranny rytuał

Mając w planach poranny jogging czy spacer z psem, z większą radością będziesz rano wstawać. Czekające cię chwile przyjemności, nie pozwolą ci zbyt długo wylegiwać się w łóżku. Dobrym pomysłem są również twórcze zajęcia, jak malowanie czy granie na instrumencie muzycznym.

8. Wstań godzinę wcześniej niż dotychczas

Twoim największym porannym wrogiem jest drzemka w telefonie. Dzięki tej opcji przekładamy moment wstania nawet o godzinę! W rezultacie twój sen jest płytki (nie jesteś wypoczęta) i marnujesz swój czas, na przewracanie się z boku na bok. Pamiętaj, by po usłyszeniu budzika nie włączać drzemki, tylko od razu wstać na równe nogi.

WIĘCEJ PORAD ZNAJDZIESZ TUTAJ .

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.