Masaż - dla kogo, po co i jaki?

Ciężko trenujesz, dbasz o to, by się zdrowo odżywiać, ale czy pamiętasz o regeneracji? Oprócz odpowiedniej ilości przespanych godzin czy plotkach z koleżanką w saunie może warto byłoby pomyśleć o masażu? Nie wiesz co i jak? Podpytaliśmy specjalistę!

Dołącz do nas na Facebooku

Masaż to temat rzeka. Jedni wybierają rozluźniający i traktują go jako formę relaksu, inni przeżywają katusze podczas masażu odchudzającego. Jedno jest pewne: jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie, na pewno warto raz na jakiś czas wybrać się na masaż z prawdziwego zdarzenia.

Jaki rodzaj masażu wybrać? Jak często wybrać się do masażysty? O to i o wiele innych nurtujących nas kwestii zapytaliśmy specjalistkę - Justynę Kozłowską, która pracuje w salonie SPA, a także jeździ do klientów prywatnie.

1. Kiedy jesteśmy aktywni fizycznie, warto pomyśleć o regularnym chodzeniu na masaż?

Masaż ma takie działanie jak sport: aktywizuje, poprawia krążenie i metabolizm, rozluźnia lub tonizuje mięśnie ( w zależności od rodzaju zabiegu), stymuluje lepszy przepływ limfy w organiźmie, poprawia koloryt skóry, jest naturalnym peelingiem. Zbawienne działanie masażu mogłabym wymieniać jeszcze długo.

Tak, oczywiście, przy wzmożonym wysiłku warto pomyśleć o masażu relaksacyjnym, by rozluźnić obolałe mięśnie i zadbać o przeciążone stawy. Taki masaż zalecany jest profilaktycznie 1-2 razy w tygodniu.

2. Jakiego rodzaju masaż byłby wskazany dla osób, które ćwiczą siłowo i biegają?

Dla osób, które czynnie i intensywnie uprawiają sporty zalecany jest masaż odcinkowy, głownie tych partii ciała, które najbardziej narażone są na wzmożony wysiłek, co za tym idzie, także zakwasy. Przy tego typu rekreacji polecam masaż klasyczny, relaksacyjny kończyn dolnych i grzbietu (kręgosłup, kark) oraz drenaż limfatyczny, który świetnie wpływa na poprawę odpornosci organizmu. Przy ćwiczeniach siłowych zalecam masaż leczniczo-relaksacyjny całego ciała.

3. Jak często powinniśmy pomyśleć o masażu?

Masaż przy regularnym wysiłku działa najlepiej gdy jest wykonywany 1-2 razy w tygodniu. Dla osób zajętych, raz na dwa tygodnie. Jednakże wiadomo, że czym częściej wykonywany, tym lepiej, gdyż jest metodą suaryczną, co oznacza, że seria zabiegów jest najlepiej akceptowana przez organizm ćwiczącego i przynosi najlepsze rezultaty.

4. Czy masaż odchudzający jest skuteczny? Na czym polega?

Masaż odchudzający (inaczej izometryczny) najskuteczniej działa w serii minimum 12-15 zabiegów, wykonywanych z częstotliwością minimum 2-3 razy w tygodniu. Przy tym rodzaju terapii zaleca się włączyć dietę. Niezbędna jest konsultacja lekarza pierwszego kontaktu, aby upewnic się, czy taka seria zabiegów jest dla pacjenta optymalna.

Jak już wspomniałam masaż wykonywany seryjnie na przestrzeni czasu polega na bliskiej współpracy pacjenta z terapeutą. O ile klient jest dostatecznie sprawny fizycznie, uczesticzy w zabiegu napinając opracowywane w danym momencie przez terapeutę partie mięśniowo - tkankowe. Taki zabieg trwa standardowo około 45 min. Najczęściej wykonywany jest na brzuchu, udach, pośladkach, ramionach. Mówiąc bardzo obrazowo polega on na rozbijaniu tkanki tłuszczowej.

5. Jaki jeszcze rodzaj masażu jest teraz popularny lub godny polecenia?

Każdy dostosowany do trybu życia, wymogów organizmu, dla sportowca będzie to masaż sportowy dla starszej osoby leczniczo-relaksacyjny, dla osoby po mastektomii lub z opuchniętymi nogami drenaż limfatyczny, dla osoby która dba o wygląd masaż twarzy i dekoltu, dla pacjenta który się odchudza masaż izometryczny. Wachlarz usług jest bardzo szeroki.

6. Kto w szczególności powinien pomyśleć o tym, żeby dorzucić masaż do swojego "kalendarza" w nowym roku?

Tak naprawdę polecam każdemu masaż, głownie ten, leczniczo - relaksacyjny, gdyż niweluje on codzienny stres, zmęczenie spowodowane pracą, nadmierną jazdą samochodem i codziennym życiem. Z doświadczenia wiem, że łatwiej i przyjemniej jest umówić się na regularny masaż zamiast zostawić te same pieniądze u lekarza czy farmaceuty, które musimy przeznaczyć potem na leczenie. Masaż powoduje, że oceniamy nasz ogólny stan psycho-fizyczny jako lepszy i czujemy się atrakcyjniejsi.

Justyna Kozłowska ( przyjmuje u siebie bądź dojeżdża na życzenie pacjenta, pracuje też w salonie SPA)

880-466-851

van.jucha@wp.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.