Bieganie a kalorie. Ile kalorii spalamy podczas biegania? Co jest lepsze - bieganie czy rower?

Bieganie to dla jednych nudny sport, dla innych aktywność, bez której nie wyobrażają sobie dnia. Jakbyśmy nie podchodzili do sprawy, bezsprzeczny pozostaje fakt, że bieganie to dyscyplina, która pozwala szybko zrzucić dużo kilogramów. Wiele osób decyduje się na bieganie właśnie po to, aby schudnąć. Ile kalorii spala bieganie? Dowiedz się, ile spalisz podczas truchtu i godzinnego treningu biegowego.

Bieganie czy rower?

Pytanie – bieganie czy rower – może uchodzi wręcz za egzystencjalne! To oczywiście żart, do którego należy podejść zdecydowanie z przymrużeniem oka. Obie te dyscypliny uchodzą za najlepiej spalające kalorie sporty. Jeśli jesteś na diecie lub przymierzasz się do odchudzania, na pewno rozważasz, którąś z tych aktywności fizycznych. Którą wybrać? Podczas godzinnej jazdy na rowerze, umiarkowanym tempem, możemy spalić aż 500 kalorii. A podczas biegania? Godzina biegania - ile to kalorii? I ile kalorii spala bieganie 30 minut?

Ile kalorii spala bieganie?

Pamiętaj, że jeśli zamierzasz biegać regularnie, to treningi musisz uwzględnić w swoim planie dietetycznym. Gdy uprawiasz sport systematycznie, na dodatek tak obciążający organizm, musisz dostarczyć więcej kalorii. W innym wypadku możesz doprowadzić do wyniszczenia organizmu. Zamiast pięknej sylwetki, uzyskasz wychudzone ciało. Mogą pojawić się także niedobory witamin i składników odżywczych. Po tym ostrzeżeniu, możemy przejść do sedna – ile kalorii spala bieganie?

Przyjmuje się, że podczas biegania spalamy 100 kcal na każdą przebiegniętą milę. Ta jednostka miary pojawia się nie bez powodu. Badania na ten temat przeprowadzono w Stanach Zjednoczonych. Przekładając tę wartość na polski system miar, spalamy około 62 kcal na każdy przebiegnięty kilometr. Oczywiście wszystko zależy od naszej wagi wyjściowej, wzrostu, płci, tempa biegania, a nawet konkretnego dnia.

Godzina biegania - ile to kalorii?

Jednak uśredniając te czynniki, możemy założyć, że jeśli przez godzinę biegniemy tempem na poziomie 6:00, przebiegniemy w ten sposób 10 km, to spalimy około 620 kcal. Jeśli podkręcimy tempo, utrzymamy ja na poziomie 4:00, to w ciągu jednej godziny pokonamy mniej więcej 15 km. A to oznacza, że spalimy około 900-950 kcal. Jak widać, podczas biegania spalamy więcej kalorii niż podczas jazdy na rowerze!

Odpowiadając na kolejne, bardzo często pojawiające się pytania – na przykład, ile kalorii spala bieganie 30 minut – musimy pamiętać o wszystkich czynnikach. Uśredniając jednak 30 minut biegania średnim tempem (utrzymanym na poziomie 6:00), to podczas takiego treningu powinniśmy spalić około 310 kcal.

Biegasz wolno? Nic nie szkodzi. Bieganie truchtem - ile kalorii? Przykładowo, jeśli ważysz około 60 kg, to godzina truchtu spowoduje utratę mniej więcej 360 kcal. Aby poznać szczegółowe wyliczenia dla naszej wagi i wzrostu, warto korzystać z internetowych kalkulatorów kalorii.

Jak spalić więcej kalorii podczas biegu?

To także częste pytanie, które pojawia się wśród początkujących biegaczy. Warto wspomóc swoje treningi bieganiem interwałowym. To bieg, który zakłada pokonywanie pewnych odcinków bardzo szybkim tempem. Przeplatamy je odcinkami biegu o umiarkowanym tempie. Taki treningi pozwala uzyskać świetne wyniki. Jeśli zależy nam na odchudzaniu w szybkim tempie, to miejmy na uwadze, że bieg interwałowy może nam pomóc spalić aż 1000 kcal podczas jednego treningu. A biegając przeplatamy tempem, męczymy się mniej niż podczas biegu godzinnego na wysokich obrotach.

Co ciekawe, po treningu interwałowym, nasz organizm spala tkankę tłuszczową nawet przez kolejnych 48 godzin. To jednak zdecydowanie propozycja dla osób, które mają już doświadczenie biegowy. Wymagający trening powinni odpuścić sobie ci, którzy zaczynają przygodę z tym sportem. Początkującym zalecamy zwiększanie intensywności biegu, jak i dystansu, małymi kroczkami. Na początek wystarczy po 10 proc. tygodniowo. Zauważymy zmianę na pewno! Pamiętajmy także o zdrowej diecie i o ujemnym bilansie energetycznym. Jadłospis powinien jednak nie tylko uwzględnić naszą potrzebę zrzucenia zbędnych kilogramów, lecz także zapewnić odpowiednie składniki odżywcze dla organizmu.

Więcej o:
Copyright © Agora SA