Jak wysmuklić nogi? Poznaj najlepsze ćwiczenia na nogi

Nogi do nieba to marzenie wielu kobiet. Chcemy nosić krótkie spódniczki, wysokie szpilki. A te wyglądają najlepiej na zgrabnych, szczupłych nogach. Nie pozostaje więc nic innego, jak wziąć się do pracy i wprowadzić do codziennej rutyny trening na mięśni nóg. Który trening na łydki i uda będzie dla nas najlepszy?

Jak wysmuklić nogi?

Pytanie o to, jak wysmuklić nogi, nie należy do trudnych. Odpowiedź jest bajecznie prosta. Trzeba ćwiczyć. Ważne jest jednak, aby robić to sumiennie i systematycznie. To klucz do sukcesu. Dlaczego regularny trening nóg jest istotny? Smukłe nogi to jeden z atrybutów kobiecości.Systematyczny trening nóg jest więc nam potrzebny, aby wyglądały one atrakcyjnie i abyśmy same czuły się dobrze we własnej skórze. Smukłe i jędrne uda, łydki bez grama zbędnego tłuszczu nie zrobią się jednak same. Dlatego systematyczność jest to tak ważna. Szybko zobaczymy efekty ćwiczeń, jednak trzeba postać na co najmniej trzy treningi w tygodniu. Po pierwszych trzech tygodniach treningu na mięśni nóg zmiana będzie widoczna gołym okiem.
Ale ćwiczenia to nie wszystko. Musimy zacząć od podstaw. A w tym wypadku jest to dieta. Nawet najlepszy trening na nogi nie nam nie da, jeśli wciąż będziemy spożywać niezdrową żywność.
Na początek wystarczy ograniczenie spożywania soli i słodyczy, a także włączenie do jadłospisu większej ilości warzyw i owoców. Powinniśmy pić przynajmniej dwa litry wody dziennie. Jeśli będziemy unikać pokus i zaczniemy stosować się do ogólnych zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), na pewno uda nam się wysmuklić nogi. Oczywiście sprawa jest bardziej skomplikowana, jeśli mamy znaczną nadwagę czy cierpimy na otyłość. W takim wypadku konieczna jest dieta redukcyjna.

Najlepszy trening na nogi - jak powinien wyglądać?

Zakładają, że nie potrzebujemy radykalnego odchudzania, wystarczy nam po prostu zdrowa dieta i ćwiczenia, warto dowiedzieć się, jak powinien przebiegać najlepszy trening na nogi.
Trening na mięśni nóg powinniśmy wykonywać co drugi dzień. W dni bez treningu nie sa dniem odpoczynku! Wtedy warto postawić na trening cardio - może to być jogging lub szybki marsz. Powinien trwać minimum 40 minut, ale nie dłużej niż godzinę.
Zawsze zaczynaj od solidnej rozgrzewki i kończ trening na mięśnie nóg solidnym rozciąganiem. Trening na szczupłe nogi nie wymaga od ciebie przesiadywania na siłowni. Równie dobrze możesz ćwiczyć w domu. Wystarczy, że znajdziesz kawałek wolnego miejsca, w miarę miękki dywan lub matę i będziesz mieć szczere chęci. Poniżej przedstawiamy Trening na łydki i uda, który możesz wykonać zarówno w domu, jak i na siłowni. Pamiętaj, aby każde ćwiczenie wykonywać porządnie. Skup się na technice. Wykonaj po minimum 10-15 powtórzeń każdego ćwiczenia.

Trening na mięśni nóg - przykłady ćwiczeń

Wznosy łydek. Stań na krawędzi schodka (na przykład na klatce schodowej w bloku, zamiast schodka możesz wykorzystać step) tak, aby obie pięty wystawały lekko poza jego krawędź. Następnie unieś jedną nogę i utrzymuj ciężar ciała i równowagę tylko na drugiej nodze. Siłą wychodzącą z mięśni łydek wznieś się do góry, a następnie zejdź do pozycji wyjściowej. Powtórz na drugą nogę.
Przysiady przy ścianie. Stań pod ścianą z nogami rozstawionymi na szerokość bioder. Oprzyj plecy o ścianę, zsuń się tak, aby uda ustawione były równolegle do podłogi, a kolana znajdowały się nad stopami.

Zatrzymaj pozycję tak długo, jak potrafisz.
Wspinaczka w miejscu. Przyjmij pozycję startową jak do biegu. Napinaj mięśnie brzucha i zmieniaj ustawienie nóg. Jedna noga jest prosta, druga zgięta. Wyprostowana noga znajduje się pod klatką piersiową. "Wspinaj się" przez minutę.
Przysiady z piłką. Potrzebujesz miękką pilatesową piłkę lub poduszkę. Sprawdzi się też koc zwinięty w rulon. Umieść piłkę między kolanami i powoli wykonaj przysiad. Zwróć uwagę na postawę. Trzymaj proste plecy. Ściśnij piłkę kolanami, ale nie zapominaj o prostych plecach i napiętym brzuchu. Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenia.

Więcej o:
Copyright © Agora SA