Filozofia jedzenia

Sprawdź, do której z poniższych grup należy twoje podejście do żywienia i poznaj sposób, który pozwoli dokonać w menu zmian na lepsze.

Tradycjonalista

Lubisz tradycyjne, dobrze ci znane potrawy. Nie eksperymentujesz w kuchni, nie znasz wartości odżywczej jadanych dań. Zmiany na lepsze: Sięgaj po nowości. Sprawdź, czy dania najczęściej goszczące na twoim talerzu są zdrowe i poszukaj sposobu, by je ulepszyć. Uwielbiasz polską kuchnię? W niej też jest mnóstwo zdrowych i służących sylwetce potraw. Wystarczy je odkryć.

Technolog

Uważasz, że tradycyjne posiłki nie służą zdrowiu. Jesz, dla zaspokojenia głodu, sięgasz po potrawy lekkie, zdrowe i naturalne, nawet wtedy gdy ich jedzenie nie sprawa ci przyjemności. Zmiany na lepsze: Gotuj więcej w domu, bo tylko wtedy będziesz mieć gwarancję, że to co jesz jest naprawdę lekkie i bez niezdrowych dodatków. Folguj zachciankom - tobie nie grozi przejedzenie.

Sybaryta

Uwielbiasz jeść dużo i smacznie, za to niekoniecznie zdrowo. Wiesz, że nadmiar kalorii tuczy i przez to nie umiesz czerpać radości z jedzenia. Zmiany na lepsze: Nie jedz na okrągło, daj żołądkowi odpocząć 3-4 godziny. Gryź powoli - w ten sposób docenisz smak potraw i nie przegapisz momentu, gdy będziesz już najedzony. Znajdź nowe dania ze zdrowszymi składnikami.

Poszukujący

Lubisz eksperymentować w kuchni, uwielbiasz nowości także w postaci gotowych dań. Najbardziej smakuje ci domowe jedzenie i rzadko się przejadasz. Zmiany na lepsze: Nie każda nowość służy figurze i zdrowiu. Zawsze czytaj etykietki na opakowaniach produktów i robiąc zakupy, dokonuj najlepszych wyborów.

Pochłaniacz

Dla ciebie najważniejszy jest smak potraw, a nie ich wartość odżywcza. Nie jesteś smakoszem, bo wolisz zjeść dużo niż dobrze. Zmiany na lepsze: Jedz wolniej, doceniaj smak potraw. Poszukuj nowych, ulubionych, zdrowych produktów. Mogą być smaczniejsze i sycić nie gorzej niż fast food.

Źródło: raport Knorra wg badania Pentor

Więcej o: