Jak przyśpieszyć metabolizm? Oto, co dokładnie powinnaś robić w ciągu dnia

Co robić, aby twój metabolizm od rana do wieczora działał na najwyższych obrotach? Wystarczy, że wprowadzisz w życie kilka prostych, ale niezwykle istotnych nawyków. Oto one!

Po przebudzeniu

Aby pobudzić układ trawienny warto,, każdego ranka na czczo, wypić ciepłą wodę z cytryną. Odczekaj godzinę zanim zjesz śniadanie, by twój organizm mógł zacząć działać na pełnych obrotach po procesach, które zachodziły w nim w trakcie snu. Jaki powinien być pierwszy posiłek? Bogaty w błonnik i białko, jak pełnoziarnista owsianka czy omlet jajeczny z warzywami.

Woda z cytrynąWoda z cytryną pinterest.com

W ciągu dnia

Nie rezygnuj z kawy - naukowo udowodniono, że ten napój skutecznie pobudza metabolizm. Pod warunkiem jednak, że nie dodasz do niego cukru. Gorzki smak kawy możesz podkręcić cynamonem lub kardamonem.

Pamiętaj o regularnych posiłkach, by nie doprowadzać się do wilczego głodu, który powoduje, że sięgasz po niezdrowe przekąski. Zawsze miej ze sobą warzywa pokrojone w słupki, owoce lub garść orzechów, które będą zdrową alternatywą słodkości.

Pamiętaj o piciu wody! Nic tak nie poprawia przemiany materii oraz samopoczucia, jak odpowiednia ilość wody mineralnej. Pij ją małymi łykami między posiłkami. Jeśli nudzi ci się smak wody, możesz urozmaicić ją plastrami cytryny, świeżego ogórka lub listkami mięty.

KawaKawa pinterest.com

Podczas treningu

Jakie ćwiczenia najlepiej pobudzą metabolizm do spalania tkanki tłuszczowej? Tabata, czyli trening metaboliczny, który jest połączeniem treningu interwałowego z aerobowym. Jest stosunkowo krótki, ale bardzo intensywny. Dotlenia całe ciało i stymuluje procesy spalania tkanki tłuszczowej. 

TreningTrening pinterest.com

Wieczorem

Postaraj się zrelaksować. Zrezygnuj z niebieskiego światła, które jest emitowane przez komputery oraz telefony. Zamiast przeglądania social mediów poczytaj książkę, posłuchaj ulubionej muzyki. Duży stres w ciągu dnia zwiększa produkcję kortyzolu, którego nadmiar spowalnia metabolizm. Postaraj się więc każdego dnia znaleźć chwilę tylko dla siebie, w której będziesz mogła się wyciszyć.

Herbata i dobra książkaHerbata i dobra książka pinterest.com

W nocy

Sen jest niezwykle istotny dla naszego organizmu i decyduje o tym, czy jesteśmy wypoczęci, skoncentrowani i pozytywnie nastawieni na nowy dzień. Reguluje gospodarkę hormonalną oraz układ trawienny, co wpływa na tempo naszego naszego metabolizmu. Brak odpowiedniej ilości i jakości snu wpływa na wzrost apetyty oraz utrudnia odchudzanie. 

SenSen pinterest.com

 
Więcej o: