Dlaczego warto przejść na dietę bez pieczywa? Pozbądź się pszenicznego brzucha!

Dieta bez pieczywa stała się niezwykle popularna, odkąd William Davis opublikował słynną książkę "Pszeniczny Brzuch ("Wheat Belly"). Autor ten dokładnie opisuje, jaki wpływ na organizm wywiera regularne spożywanie chleba, a zwłaszcza upieczonego z użyciem przetworzonej mąki pszennej.

Dieta bez pieczywa korzystna dla zdrowia

Dieta bez pieczywa pozwala zapobiec powszechnym dziś problemom z układem pokarmowym. Jak się bowiem okazuje, zawarty w chlebie oraz innego rodzaju potrawach pszennych gluten, jest na tyle ciężkostrawnym białkiem, iż organizm nie radzi sobie z jego właściwym trawieniem. Dieta pełna pieczywa przyczynia się do powstawania wielu chorób o charakterze autoimmunologicznym, zwłaszcza alergii. Zwiększa także ryzyko cukrzycy, obniża odporność organizmu, a także powoduje uczucie zmęczenia, wzdęcia i niestrawność oraz problemy z koncentracją.

Decyzja o rozpoczęciu diety bez pieczywa pozwala w krótkim czasie pozbyć się wszystkich wymienionych powyżej problemów. Dodatkowo umożliwia wyeliminowanie tzw. efektu pszennego brzucha. Jak zauważa William Davis, obecnie już u dzieci w wieku przedszkolnym powszechny jest problem otyłości wynikającej z nagminnego spożywania chleba pszennego.

Co jeść na diecie bez pieczywa?

Rodzi się zatem w tym miejscu pytanie, co w takim razie należy spożywać, aby całkowicie wyeliminować z codziennego jadłospisu chleb? Problem ten wydaje się o tyle poważny, że przecież niemal każdy z nas przez całe dotychczasowe życie uważał właśnie pieczywo za podstawę diety. Jak się okazuje, dieta bez pieczywa może być smaczna i prosta. Należy w zamian przygotowywać posiłki zawierające jak najwięcej warzyw i owoców, które szybko przywrócą do pełni sprawności procesy trawienne.

Równie ważne w odbudowaniu sprawności jelit jest to, aby każdego dnia wypijać duże ilości wody mineralnej oraz soków owocowo-warzywnych. Jeżeli przez wiele lat odżywialiśmy się głównie pieczywem, wówczas konieczne może okazać się ponadto przejście okresowego postu owocowo-warzywnego. Świetnie sprawdzi się pod tym względem popularna w naszym kraju dieta dr Dąbrowskiej.

SPRAWDŹ: Nie wyspałaś się? Pewnie zjesz dużo i niezdrowo!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.