Zacznij dzień od ćwiczeń

Istnieje wiele powodów, dla których warto nastawić budzik na wcześniejszą godzinę. Jednym z nich jest trening. Dlaczego warto ćwiczyć o poranku?

1. Poranne ćwiczenia pobudzają metabolizm, nie pozwalając mu zwolnić przez kilka godzin po zakończeniu ćwiczeń. Efekt? Więcej spalonych kalorii w dni, gdy ćwiczysz rano.

2. Dzień rozpoczęty ćwiczeniami to dzień pełen energii i pozytywnego nastawienia.

3. Nie ma wątpliwości, że wysiłek fizyczny poprawia koncentrację. Efekt ten trwa kilka godzin po ćwiczeniach, więc i wtedy, gdy pracujesz lub się uczysz.

4. Trening powinien należeć do twoich priorytetów (zdrowie przecież jest najważniejsze!). Jeśli tak się stanie, wstawanie 20-60 minut nie będzie już tak bolesne.

5. Gdy przyzwyczaisz się do codziennej wczesnej pobudki, wyregulujesz swój system hormonalny. Dzięki temu wczesne wstawanie przestanie być problemem, będziesz budzić się wyspany i od otwarcia oczu tryskać będziesz energią.

6. Wiele osób ćwiczących rano twierdzi, że poranny wysiłek na resztę dnia reguluje ich apetyt. Jedzą dzięki temu mniej i wybierają zdrowsze produkty.

7. Poranne ćwiczenia to także okazja do zebrania myśli i zaplanowania dnia. Gdy ciało jest w ruchu, mózg pracuje lepiej.

8. Jeśli ćwiczenia będą pierwszą rzeczą za jaką się weźmiesz danego dnia ryzyko, że zabraknie ci czasu na fitness, przestanie istnieć.

9. Spośród osób regularnie ćwiczących, aż 90% ćwiczy rano!

10. Jesteś sową, a nie skowronkiem? Daj sobie szansę - po porannych treningach, wieczorem zasypia się bez problemu, więc przestawienie się na tryb rannego wstawania przyjdzie ci z łatwością.

Więcej o: