5 korzyści z cateringu dietetycznego. Dlaczego warto przejść na dietę pudełkową?

Dieta pudełkowa może być dobrym rozwiązaniem, gdy zależy nam na zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów. Ale nie tylko wtedy. Zobacz, dlaczego warto zdecydować się na catering dietetyczny.
Zobacz wideo

1. Oszczędność czasu

Jeśli nie należysz do osób, które lubią spędzać czas w kuchni, a zależy ci na tym, aby twoja dieta była dobrze zbilansowana, żeby nie zabrakło w niej żadnych witamin, minerałów i składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, catering dietetyczny jest wprost stworzony dla Ciebie. Decydując się na takie rozwiązanie, masz gwarancję, że w 5 posiłkach przygotowanych według jadłospisu rozpisanego przez doświadczonego dietetyka, znajdzie się wszystko to, co powinno. Poza tym, catering dietetyczny znosi konieczność zmywania całych stert brudnych naczyń, które pojawiają się w kuchni podczas samodzielnego przygotowywania posiłków.   

2. Lepsze samopoczucie

Dobrze zbilansowana dieta, która dostarcza nam wszystkich składników odżywczych, jakich organizm potrzebuje do sprawnego funkcjonowania, to także gwarancja dobrego samopoczucia. Z pewnością takie rozwiązanie docenią osoby, które wiecznie borykają się z problemem zaparć. Regularne posiłki bogate w owoce, warzywa i inne cenne źródła błonnika pokarmowego, skutecznie pomogą pozbyć się tej przykrej dolegliwości - Gwarancją dobrego stanu zdrowia jest dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach oraz proporcjach. Należą do nich: białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy, sole mineralne i woda. Sposób odżywiania wpływa również na nasz układ nerwowy, a tym samym na nasz nastrój, dlatego polecane jest spożywanie ryb, owoców morza, orzechów, jaj czy siemienia lnianego. Kluczem do dobrego samopoczucia są również składniki biologiczne takie jak tryptofan oraz serotonina. Serotonina powstaje z rozkładu tryptofanu, a jego źródłami są m.in. nasiona dyni i słonecznika, banany, awokado czy gorzka czekolada - mówi Karol Jesionek, dietetyk z Wygodnadieta.pl.

Catering dietetyczny to pewność, ze nasza dieta jest odpowiednio zbilansowana.Catering dietetyczny to pewność, ze nasza dieta jest odpowiednio zbilansowana. wygodnadieta.pl

3. Doskonałe wsparcie dla osób, które się odchudzają

Wiele osób, które postanowiły zgubić kilka nadprogramowych kilogramów, popełnia ten sam błąd - zbyt mało jedzenia! Tymczasem, żeby chudnąć, trzeba jeść. Zgodzi się z tym każdy dietetyk i trener personalny. Zbyt mała kaloryczność posiłków prowadzi do spowolnienia metabolizmu, co utrudnia odchudzanie i skutkuje efektem jojo. Poza tym, narażając się na różnego rodzaju deficyty, możemy sobie zaszkodzić. Dieta pudełkowa, dobrana z pomocą profesjonalnego dietetyka, będzie więc wspaniałym wsparciem w procesie odchudzania się. 

4. Podreperowanie zdrowia

Dieta pudełkowa to także doskonałe rozwiązanie dla osób z problemami zdrowotnymi, alergiami pokarmowymi etc. - Diabetycy oraz osoby nietolerujące glutenu zamawiając catering dietetyczny mają pewność, że otrzymują odpowiednio zbilansowane i smaczne posiłki. Czuwa nad tym sztab specjalistów, którzy wiedzą, jak skomponować menu, aby dania dostarczały organizmowi najważniejszych składników odżywczych, a przy tym miały doskonały smak. Dużym walorem diety jest też jej różnorodność. To istotny plus, gdyż ze względu na istniejące w obu dietach ograniczenia pokarmowe samodzielne przygotowanie tak urozmaiconych dań na cały dzień byłoby trudnym zadaniem - dodaje Karol Jesionek.

catering dietetyczny daje pewność, że w naszym menu nie zabraknie nic, czego nasz organizm potrzebuje.catering dietetyczny daje pewność, że w naszym menu nie zabraknie nic, czego nasz organizm potrzebuje. wygodnadieta.pl

5. Wyrabia prawidłowe nawyki żywieniowe

Catering dietetyczny, który zakłada jedzenie pięciu odpowiednio zbilansowanych posiłków dziennie szybko wyrabia w nas prawidłowe nawyki żywieniowe. Po pierwsze, nawet jeśli po jakimś czasie decydujemy się na przerwę od cateringu dietetycznego, pamiętamy, aby dbać o regularność posiłków, która ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Poza tym,  zwracamy uwagę na jakość i rodzaj pokarmów, które trafiają na nasze talerze. Wiemy już, czego powinniśmy unikać (białe pieczywo, cukier, nadmiar soli i tłuszczów trans), a co powinno się znaleźć w naszym menu w dużych ilościach (owoce, warzywa, ryby, kasze etc). 

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.