Co jeść na kolację, żeby nie przytyć? Oto propozycje od Ewy Chodakowskiej

'Żeby schudnąć nie wolno jeść po 18-stej' - to chyba największy dietetyczni mit, z którym dietetycy oraz trenerzy próbują się rozprawić. Kolację powinno zjeść się około 2 godzin przed pójściem spać. Ważne jednak, aby posiłek nie obciążał zbytnio żołądka przed snem. Oto 5 przepisów na lekkie kolacje od Ewy Chodakowskiej.

5 potraw, którymi łatwo się zatruć. Uważaj na nie w restauracjach

Sałatka z indykiem 320 kcal

Przepisy na kolację od Ewy ChodakowskiejPrzepisy na kolację od Ewy Chodakowskiej pinterest.com

  • mix sałat – 1/2 opakowania [100g]
  • mięso z piersi indyka, bez skóry - 1/2 fileta [75g]
  • pomidory koktajlowe – 5 sztuk [100g]
  • orzechy włoskie – łyżka [10g]
  • oliwa z oliwek – 2 łyżki [20g]
  • musztarda – łyżeczka [14g]
  • sól biała – szczypta [1g]
  • pieprz biały – szczypta [1g]

Pierś z indyka natrzyj przyprawami i oliwą. Piecz w rękawie do pieczenia 40 minut w temperaturze 180 stopni.

Przekrój pomidorki na pół, a indyka pokrój w plastry. Ułóż sałatę i pozostałe składniki na talerzu, całość polej sosem z oliwy i musztardy. Na koniec posyp pokrojonymi orzechami włoskimi.

Cukinia faszerowana 300 kcal

Przepisy na kolację od Ewy ChodakowskiejPrzepisy na kolację od Ewy Chodakowskiej pinterest.com

  • cukinia - mniejsza sztuka [225g]
  • oliwa z oliwek – łyżka [10g]
  • komosa ryżowa, sucha – 4 łyżki [40g]
  • pieczarka biała – 3 sztuki [30g]
  • pietruszka, liście - łyżka [4g]
  • cebula – 1/4 sztuki [25g]

Ugotuj komosę ryżową. Pokrój pieczarki w kosteczkę i podduś na oliwie. Wymieszaj komosę z pieczarkami, cebulą i posiekaną pietruszką. Dopraw do smaku. Cukinię przekrój, wydrąż środek i włóż przygotowany farsz. Zapiecz około 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Top 10 herbat, które wspomagają odchudzanie i przyspieszają metabolizm

Sałatka z mozzarellą z bazyliowym pesto 300 kcal

Przepisy na kolację od Ewy ChodakowskiejPrzepisy na kolację od Ewy Chodakowskiej pinterest.com

  • mix sałat – 1/2 opakowania [100g]
  • pomidory koktajlowe – 5 sztuk [100g]
  • mozzarella – 3 plastry [45g]
  • ogórek – 1/2 średniej sztuki [90g]
  • cebula czerwona – 1/2 sztuki [35g]
  • bazylia, świeża – kilka listków [5g]
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka [10g]
  • sok z cytryny – 1 łyżeczka [5g]
  • chleb graham – 1 kromka [30g]
  • sól – szczypta [1g]
  • pieprz – szczypta [1g]

Pokrój warzywa, wymieszaj z miksem sałat i plastrami mozzarelli. Posiekaj drobno listki bazylii, wymieszaj z oliwą z oliwek, sokiem z cytryny, solą, pieprzem. Wymieszaj sałatkę z bazyliowym pesto. Zjedz z grzanką z chleba.

Pomarańczowy indyk z sałatką 334 kcal

Przepisy na kolację od Ewy ChodakowskiejPrzepisy na kolację od Ewy Chodakowskiej pinterest.com

  • mięso z piersi indyka, bez skóry - porcja [100g]
  • curry w proszku - 2 szczypty [2g]
  • oliwa z oliwek - 3 łyżeczki [15g]
  • imbir korzeń - 1 cm [5g]
  • sok ze świeżej pomarańczy - 5 łyżek [30g]
  • pomidory, czerwone - średnia sztuka [200g]
  • oregano suszone - 2 szczypty [2g]
  • słonecznik, nasiona łuskane - łyżka [10g]

Mięso natrzyj curry, imbirem i sokiem. Upiecz w folii w piekarniku. Pomidory pokrój w cząstki. Skrop oliwą, przypraw i dodaj podprażony słonecznik.

Pomidory z cieciorką i słonecznikiem 329 kcal

Przepisy na kolację od Ewy ChodakowskiejPrzepisy na kolację od Ewy Chodakowskiej pinterest.com

  • pomidor - 1 szt. [200g]
  • cieciorka gotowana - 1/2 szklanki [120g]
  • szpinak - garść [40g]
  • oliwa z oliwek - łyżka [10g]
  • słonecznik, nasiona, łuskane - łyżeczka [5g]
  • czosnek - mały ząbek [3g]
  • pieprz czarny - szczypta
  • tymianek suszony - szczypta

Cząstki pomidora wymieszaj ze szpinakiem, cieciorką, oliwą i pestkami. Przypraw.

5 pomysłów na słodkie przekąski do porannej kawy. Mają mniej niż 200 kcal!

Więcej o:
Copyright © Agora SA