Nie wiesz już ile jeść posiłków dziennie, żeby chudnąć? Nasza trenerka ostatecznie rozwiewa wszystkie mity

Niektórzy jedzą trzy duże posiłki w ciągu dnia, inni rozkładają wszystko na 5, a jeszcze inni zjadają całą swoją pulę kalorii w 4 godzinnym oknie żywieniowym. W takim razie, które podejście jest właściwe?

Jestem trenerką personalną oraz redaktorką portalu myfitness.pl. Wiele moich podopiecznych stale pyta, czy koniecznie musi zjadać 5 posiłków dziennie. Sama równie chętnie testuję różnego rodzaju systemy żywienia, szukając dla siebie najlepszych rozwiązań. Dlatego moim podopiecznym zawsze powtarzam, że mogą jeść 8 posiłków dziennie, albo zaledwie dwa posiłki dziennie i nadal tracić na wadze. 

Dziewczyna fitness, kickboxingDziewczyna fitness, kickboxing https://www.instagram.com/way.of.blonde/

Najlepsze brzuchy gwiazd - trening i dieta

Dlaczego?

Tak naprawdę możesz jeść tyle posiłków, ile chcesz. Jednak najistotniejsze w tym wszystkim jest trzymanie się wyznaczonej ilości kalorii. To nie ilość posiłków, ale ich kaloryczność musisz kontrolować. 

Gotowa na płaski brzuch? Jadłospis na cały tydzień od Ewy Chodakowskiej

Jeśli lepiej się czujesz jedząc więcej, ale rzadziej i to pozwala ci zapanować nad apetytem, to nie widzę powodu, dla którego miałabyś skupiać się na jedzeniu 5 posiłków dziennie, co trzy godziny. Skup się na tym, ile jedzenia dostarczasz, jaka jest jego kaloryczność oraz rozkład makroskładników. Jeśli jesz rzadko, to staraj się w każdym posiłku dostarczyć zarówno węglowodany, białka, jak i tłuszcze. Tak, aby dzienne spożycie białka było równomiernie rozłożone na posiłki. 

Godziny posiłków

Jeśli jesz rzadziej, to zaplanuj sobie godziny w których jadasz. Mimo rzadszych posiłkó, staraj się, aby jedzenie było regularne. Organizm przyzwyczaja się do pory, w które otrzymuje pożywienie, co dobrze wpływa na przemianę materii. 

Jak wygląda dieta 1800 kcal. Przykładowy jadłospis

Więcej o: