Glutation. Strażnik fizjologii oraz silny antyoksydant

Glutation to od niedawna bardzo popularny temat obecny zarówno na forach internetowych, jak i w publikacjach naukowych. Ta naturalnie występująca substancja, obecna jest w komórkach wszystkich żywych organizmów. Ze względu na swoje właściwości uznawana jest jeden z najsilniejszych antyoksydantów, a co za tym idzie klucz do długowieczności.

Glutation - charakterystyka


Glutation jest tripeptydem, czyli białkiem zbudowanym z trzech aminokwasów (kwasu glutaminowego, glicyny i cysteiny). Ta proteina jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu i występuje naturalnie we wszystkich organizmach roślinnych i zwierzęcych. Najwięcej glutationu znajdziemy w awokado, brokułach, szparagach, kapuście, czy brukselce.

Glutation - właściwości


Glutation jest przede wszystkim bardzo silnym antyoksydantem, którego zadaniem jest usuwanie wolnych rodników dostających się do organizmu. Poprzez zwiększanie produkcji białych krwinek, wspomaga funkcjonowanie układu immunologicznego oraz chroni przed chorobami. Działa także silnie detoksykująco oraz wspomaga pracę wątroby. Pomaga usuwać z organizmu metale ciężkie, pestycydy oraz inne szkodliwe substancje przyczyniające się do powstawania nowotworów. Co więcej jest związkiem biorącym udział w przemianie nadtlenku wodoru w wodę, co zwiększa żywotność erytrocytów. Glutation jest również niezbędny u osób aktywnych, gdyż pomaga utrzymać siłę mięśniową, skraca czas regeneracji organizmu oraz hamuje aktywność kortyzolu.

Glutation - suplementacja


Glutation jest związkiem wytwarzanym w organizmie i niestety nie można go suplementować w czystej postaci. Na poziom Glutationu w naszym organizmie ma wpływ wiele czynników, między innymi stres, nieodpowiednia dieta oraz wiek. By nasz organizm produkował glutation niezbędna jest cysteina, którą należy dostarczać, by zwiększyć jego ilość.Jednym z lepszych źródeł cysteiny jest białko serwtkowe (WPC 80), które ma dużą wartość odżywczą oraz jest powszechnie dostępne.

Zobacz także: Żeń-szeń syberyjski. Niezastąpiony, w stanach zwiększonego wysiłku fizycznego oraz obniżonej odporności

Koktajle owocowe. Prawdziwe bomby witaminowe z poradnika "FitRewolucja w 4 krokach"

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.