L-Glutamina, czyli must have osoby aktywnej. Dlaczego warto ją suplementować?

L-Glutamina jest jednym z 22 endogennych aminokwasów. 70% zapotrzebowania na ten aminokwas, nasz organizm jest w stanie sobie wyprodukować sam, pozostałe 30% natomiast musimy dostarczyć z pożywienia oraz suplementów. L-Glutamina to preparat wspomagający pracę naszego metabolizmu, utrzymywanie równowagi kwasowo-zasadowej, a także usuwaniu zbędnego amoniaku.

Zalety regularnego stosowania L-Glutaminy.

Badania potwierdzają, że glutamina stymuluje wydzielanie ludzkiego hormonu wzrostu (HGH), co przyśpiesza metabolizm tłuszczów i wspomaga wzrost nowych mięśni. Pomaga w leczeniu wrzodów żołądka i nieszczelnego jelita, zapobiegając powstawaniu nowych uszkodzeń. Poprawia ogólny stan osób z zespołem jelita drażliwego. Jest ważnym neuroprzekaźnikiem, który wspiera pracę mózgu, zwiększa koncentrację i polepsza pamięć. Wspomaga wydolność przy ćwiczeniach wytrzymałościowych oraz przyspiesza przemianę materii i oczyszczanie organizmu. Zmniejsza apetyt na cukier i alkohol, a także pomaga przy terapiach antyrakowych. Normalizuje poziom cukru we krwi oraz zapobiega przetrenowaniu podczas długotrwałych cykli treningowych nawet z dużymi obciążeniami. 

Dawkowanie L-Glutaminy

Tak naprawdę wszystko uzależnione jest od masy całkowitej ciała, a także objętości
i intensywności treningowej. Już 2 gramy L-Glutaminy dziennie przyczynia się do poprawy zdrowia oraz samopoczucia. Dzienne zapotrzebowanie osoby trenującej w zależności od wagi waha się od 5 do 8 gramów. 

Skutki uboczne suplementowania L-Glutaminy.

Zalet włączenia L-Glutaminy do swojej diety jest mnóstwo, natomiast przyjmowanie w racjonalnych dawkach preparatu nie powoduje absolutnie żadnych skutków ubocznych.

Zobacz także: 5 dietetycznych mitów, z którymi czas się rozprawić [PORADY JAKUBA MAURICZA]

Więcej o: