Dieta ziemniaczana - sposób na szczupłą sylwetkę

Dieta ziemniaczana - podobnie jak na przykład dieta owsiankowa, dieta kefirowa czy dieta koktajlowa - należy do znanych i cenionych diet odchudzających, z których pomocy w uzyskaniu szczupłej sylwetki korzysta mnóstwo osób. W tym przypadku mamy do czynienia z dietą szczególną - wiele bowiem osób uznaje ziemniaki za tuczące i sam pomysł skuteczności podobnego menu wydaje im się nieprawdopodobny. Co zatem jeść, by dieta ziemniaczana zadziałała i jakie efekty można uzyskać?

Czy dieta ziemniaczana jest skuteczna?

Wśród większości ludzi wciąż pokutuje przeświadczenie, że ziemniaki są bardzo tuczące. To prawda, że czujemy się po nich syci, jednak wszystko zależy po pierwsze od tego, ile ich jemy (a polskie obiady są dosyć obfite), po drugie z czym je jemy (a zwykle są to tłuste mięsa i sosy), a po trzecie uczucie sytości nie musi oznaczać tycia! Jest wiele produktów spożywczych, które są lekkie i jednocześnie sprawiają, że czujemy się syci, ponieważ zawierają dużo błonnika – dlatego nie należy mylić tych dwóch rzeczy.
Ziemniaki zawierają lekkostrawne węglowodany, białko, błonnik (właśnie!), niewielką ilość tłuszczu i w aż 75% składają się z wody. Białko, które jest w nich zawarte jest niezwykle zdrowe – niemal tak jak białko sojowe. Błonnik pęcznieje w żołądku, sprawiając, że dłużej czujemy się pełni – nie mamy więc ochoty na podjadanie między posiłkami, a w dodatku lepiej trawimy. Składnik ten usprawnia pracę całego przewodu pokarmowego. Dlatego właśnie ziemniaki są idealnym składnikiem diety, a także świetną jej podstawą. Szacuje się, że na diecie ziemniaczanej możliwe jest zrzucenie około 4 kilogramów w 2 tygodnie. To sporo, a przy okazji dieta jest bardzo zdrowa – przyczynia się między innymi do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi, czy też wzmocnienia układu odpornościowego.

Dieta ziemniaczana – ogólne zasady

Dietę ziemniaczaną należy stosować przez 2 tygodnie. Jak widać, nie jest bardzo długotrwała, ani też bardzo rygorystyczna. W czasie tych 2 tygodni trzeba 2 razy dziennie spożywać posiłek bazujący na ziemniakach. Między posiłkami również możemy się posilać, jednak trzeba wybierać produkty niskokaloryczne, jak jogurt naturalny light czy świeże owoce. Oczywiście, ziemniaczane posiłki też powinny zawierać jak najmniej kalorii. Zapomnijmy więc o tłustych potrawach, albo ziemniakach pieczonych na patelni z dużą ilością tłuszczu. Ziemniaki najlepiej piec w folii na przykład na grillu, albo też gotować je na parze w mundurkach.
W czasie trwania diety musimy również sporo pić. W ten sposób pomagamy organizmowi pozbyć się toksyn, nagromadzonych wcześniej w ciele. Pijemy co najmniej 2 litry dziennie, wybierając wodę mineralną, zieloną herbatę, albo pożywne soki owocowe – rzecz jasna świeże i bez cukru.

Więcej o:
Copyright © Agora SA