Olej kokosowy czy masło klarowane. Co wybrać?

Wiemy, że sięganie po tłuszcze wcale nie oznacza tycia. Olej kokosowy i masło klarowane właśnie do takich tłuszczy należą. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich przyczyni się do zdobycia zgrabnej sylwetki i płaskiego brzucha!

Olej kokosowy

Olej kokosowy pomaga w utracie wagi, nawilża skórę i włosy, wzmacnia układ immunologiczny, a nawet zapobiega chorobom serca. Olej kokosowy uchodzi za najzdrowszy olej na świecie, mimo że zawiera nasycone kwasy tłuszczowe.

Jedne z badań wskazały, że będąc na 2-tygodniowej diecie, zawierającej olej kokosowy, zjada się mniej kalorii, niż przed dietą. Dodatkowo, po śniadaniu zawierającym olej kokosowy, je się mniej podczas późniejszych posiłków.

Choć nazywa się go olejem, tłuszcz kokosowy ma zwykle postać stałej masy, z wyglądu przypominającej smalec.Choć nazywa się go olejem, tłuszcz kokosowy ma zwykle postać stałej masy, z wyglądu przypominającej smalec. fot. Shutterstock

Masło klarowane

Masło klarowane (ghee) to inaczej masło oczyszczone z zanieczyszczeń. Zawiera więcej tłuszczów omega-3, niż tradycyjne i przyspiesza utratę masy ciała, jeżeli włączymy je do diety niskokalorycznej. Zawiera ono kwas masłowy, który pobudza komórki do działania i zwiększa odporność. Dodatkowo zwiększa produkcję energii.

Masło klarowane poprawia naszą odporność i przyspiesza chudnięcie. Olej kokosowy hamuje apetyt i również pomaga w utracie wagi. Jednak oba tłuszcze należy spożywać z umiarem – łyżka obu ma ponad 100 kcal.

Masło klarowane (Ghee)Masło klarowane (Ghee) Ghee (fot. shutterstock)

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ TUTAJ

Więcej o:
Copyright © Agora SA