5 napojów, których nie powinnaś pić przed ćwiczeniami

Nawadnianie organizmu to jedna z kluczowych rzeczy, o której powinniśmy pamiętać. Warto wypijać przynajmniej dwa litry wody dziennie. Jeżeli trenujesz to pamiętasz, aby nawadniać organizm przed, w trakcie oraz po ćwiczeniach. Jednak musisz być czujna. Są pewne napoje, których lepiej nie pić przed treningiem. Oto 5 napojów, których powinnaś unikać.

1. Smoothie z dodatkiem mleka

Smoothie to jeden z ulubionych koktajli kobiet. Jest prosty w przygotowaniu, świetnie smakuje i do tego jest małokaloryczny. Możemy wykonać go z dowolnych składników, które lubimy. Niestety to nie jest najlepszy napój przed treningiem. Dlaczego? Mleko bardzo długo się trawi w organizmie. Pomimo tego, że dostarczysz potrzebne białko, smoothie będzie zalegać w twoim żołądku, powodując uczucie ciężkości.

2. Słodzone napoje owocowe

Zdecydowanie słodkie napoje z owoców to napój wart grzechu. Ma pyszny smak, którego zasługą są nie tylko owoce, ale i dodatkowy cukier. Może być zarówno w czystej postaci, jak i różnych syropów np. fruktozowych. Niestety powoduje to otyłość oraz spowalnia metabolizm. Właśnie dlatego, twój trening nie będzie efektywny. Jeżeli masz ochotę na słodkie owoce, lepiej dodaj je do czystej wody, dzięki czemu unikniesz dodatkowego cukru.

3. Alkohol

Wypicie niewielkiej ilości alkoholu na kilka godzina przed treningiem, nie ma żadnego wpływu na formę podczas ćwiczeń. Nic bardziej mylnego! Alkohol wypłukuje cenne mikroelementy z organizmu, zakłóca produkcję glukozy oraz negatywnie wpływa na utrzymanie właściwej postawy ciała. Co więcej, jest moczopędny, więc jesteśmy zmuszeni częściej korzystać z toalety. Jeżeli chcesz dziś wykonać efektywny trening, nie pij alkoholu.

4. Napoje gazowane

Woda gazowana, słodkie napoje czy toniki to nienajlepszy pomysł tuż przed treningiem. Mogą powodować wzdęcia, bóle brzucha oraz gazy. Zawierają również dużo sodu, który czerpiąc wodę z komórek organizmu może powodować odwodnienie. Większość napojów gazowanych zawiera również aspartan, czyli sztuczny słodzik, którego efektami ubocznymi mogą być: migrena, zawroty głowy, utrata pamięci czy wahania nastroju.

5. Napoje dla sportowców

Na rynku dostępnych jest wiele napojów, które zostały przygotowane z myślą o osobach aktywnych fizycznie. Okazuje się jednak, że pomimo wielu dobroczynnych składników, zawierają również dużo cukru. Jeżeli chcesz uzupełnić odpowiednie składniki w organizmie, samodzielnie przygotuj napój, który będzie składała się z wartościowych warzyw i owoców. Z pewnością będzie on zdrowszy dla organizmu.

WIĘCEJ PORAD ZNAJDZIESZ TUTAJ .

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.