8 rzeczy, które powinnaś wiedzieć o smoothie, by schudnąć

Smoothie to doskonały sposoby, by szybko odżywić organizm tuż po treningu. Zawierają w sobie pyszne owoce lub warzywa i są proste do wykonania. Niestety te zdrowe koktajle, mogą się również okazać prawdziwą bomba kaloryczną! Oto 8 rzeczy, dzięki którym, twój koktajl zawsze będzie pożywny i zdrowy.

1. Wybierz tylko jeden rodzaj owoców

Pomimo tego, że owoce są zdrowe i warto je jeść, pod wpływem blendera mogą stracić na wartości. Choć owoce nie zawierają sacharozy, to pod wpływem fruktozy i glukozy mogą przyczynić się do zachorowań na cukrzycę lub innych przewlekłych chorób. Warto zatem do koktajlu wykorzystać małą porcję owoców (np. filiżankę), tak by nie dostarczać zbyt dużej ilość cukru.

smoothiesmoothie batidosparaadelgazar.info batidosparaadelgazar.info

2. Dołóż więcej błonnika

Koktajl nie będzie dla ciebie sycący, jeżeli nie będzie zawierał wystarczającej ilości błonnika. Wtedy po wypiciu smoothie sięgniesz po dodatkową przekąskę. Tego zdecydowanie nie chcemy. Warto zatem nie obierać owoców ze skórki (np. jabłka), bo to właśnie ona ma największą zawartość błonnika. Co więcej, możesz również wykorzystać warzywa, takie jak szpinak czy kapusta.

3. Dodaj więcej białka

Białko podobnie jak błonnik, ma nas pożywić i na długo zapewnić uczucie nasycenia, tak by nie sięgać za chwilę po przekąskę. Warto zwrócić uwagę, że podczas picia organizm inaczej odczuwa nasycenie, niż podczas przeżuwania pokarmu. Tym bardziej należy pamiętać o dodatkowej porcji białka w koktajlu. Postaraj się, by w twoim smoothie było przynajmniej 10 g białka. Możesz dodać dwie łyżki masła orzechowego lub pół szklanki jogurtu greckiego.

4. Używaj świeżych lub mrożonych owoców

Pamiętaj, by nigdy nie przygotowywać smoothie z owoców z puszki. Dlaczego? Niestety słodki płyn, w którym są tam zanurzone, to sam cukier, a nie ich naturalny sok. Zamiast dostarczyć koktajlem pożywnych witamin, zapewnisz sobie kilogramy zbędnego cukru. Korzystaj zawsze ze świeżych lub mrożonych owoców, ponieważ nie zawierają substancji słodzących.

smoothiesmoothie blog.lolofit.com blog.lolofit.com

5. Nie dosładzaj smoothie

Syrop z agawy czy klonowy, to zdecydowanie zdrowe dodatki. Niestety nie powinno się z nich korzystać przy robieniu koktajlu. Często nie sprawdzamy dokładnie zawartości kalorycznej naszego smoothie, więc każdy dodatkowy cukier to zbędne kilogramy. Ponadto musimy pamiętać, że owoce mają swój naturalny cukier i słodki smak, więc nie ma potrzeby by je jeszcze dosładzać. Jeśli jednak nadal czujesz, że czegoś brakuje w twoim smoothie lepiej dodaj cynamon, gałkę muszkatołową lub ekstrakt z wanilii.

6. Zamień mleko

Zwróć uwagę, że mleko to jeden z kluczowych składników naszego smoothie. Nie tylko owoce mogą przysporzyć nam dodatkowych kalorii. Mleko i to nie tylko krowie, może zawierać dodatkowy cukier. Koniecznie czytaj etykiety. Nawet zdrowe mleko migdałowe może być dosładzane. Sięgaj zawsze po to, które ma najmniejszą zawartość cukru.

7. Sama przygotuj smoothie

Dziś popularne smoothie możemy dostać praktycznie wszędzie. Różne bary, restauracje, a nawet kluby fitness dostarczają szeroki wachlarz możliwości. Pamiętaj jednak, że koktajl wykonany samodzielnie w domu, to 100 proc. pewność jego składu. Ty decydujesz o proporcjach, smaku, zawartości wszystkich składników odżywczych. Jego przygotowanie zajmie ci kilka minut, więc warto chwilę na to poświęcić.

smoothiesmoothie smoothie smoothie

8. Czytaj etykiety

Jeżeli zdecydowałaś się na zakup koktajlu w supermarkecie, który jest fabrycznie zapakowany, dokładnie przeczytaj jego etykietę. Choć pozornie wydają się być dla ciebie zdrowe, mogą zawierać ukryte cukry. Nie daj się oszukać i sprawdź zawartość owoców lub warzyw na porcję koktajlu oraz wszystkie dodatki.

WIĘCEJ PORAD ZNAJDZIESZ TUTAJ .

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA