6 pomysłów na dietetyczne przekąski przed snem [DO 150 KALORII]

Jest późno, działasz na zwolnionych obrotach, zaczynasz szykować się do snu (tak samo jak twój metabolizm) i... nagle robisz się głodna. To uczucie zna każda z nas. Czym najlepiej poskromić wieczorny głód? Proponujemy 6 lekkich przekąsek, które z pewnością nie przyniosą twojej figurze szkody .

Przekąska Przekąska  Shutterstock

Jeść czy nie jeść późną porą - oto jest pytanie.

Już dawno obalono mit, że wieczorne jedzenie prowadzi do nadwagi. Ważne jest to, żeby przekąska przed snem była lekka i nie wpłynęła ujemnie na jakość nocnego wypoczynku.

Czego unikać przed snem?

Tłustego jedzenia, ostrych przypraw, sosu pomidorowego, cytrusów i innych potraw, które mogą powodować zgagę.

Idealna przekąska przed snem powinna być niskokaloryczna i lekkostrawna. Dobrze jeśli sięgamy po produkty zawierające tryptofan, który pomaga organizmowi wytworzyć serotoninę (zapewni dobry nastrój i pomoże zasnąć). Postawmy więc na banany, miód, owies, drób oraz nabiał.

Fot. shutterstock

Przekąski do ok. 150 kcal:

1. Koktajl bananowy: zblendowany mały banan (ok. 73 kcal) z 200 ml jogurtu naturalnego (ok. 80 kcal)

2. Porcja jogurtu greckiego (100 kcal) z 1/8 szklanki migdałowej granoli (ok. 60 kcal)

3. 1 kromka pełnoziarnistego tosta (ok. 100 kcal) + 15 g sera mozarella (ok. 36 kcal), pół pomidora

4. 1/4 szklanki płatków owsianych zwykłych (74 kcal)  z puree bananowym (ok.80 kcal)

5. 3/4 szklanki odtłuszczonego mleka (68 kcal) z porcją dietetycznych kuleczek owsianych (88 kcal)

6. Kawałek pełnoziarnistej pity (74 kcal)  z trzema plasterkami piersi indyka (66 kcal)

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ TUTAJ

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.