Szukamy pomysłów na deser w wersji fit!

Jak ktoś robi w domu takie cuda, jak Agata, która przysłała nam przepis i zdjęcie, to niech bierze udział w konkursie. Każdy rodzaj "fitnessowego deseru" mile widziany. Na Wasze propozycje ze zdjęciami czekamy do końca przyszłego tygodnia. Piszcie na fitness.sport.pl@gazeta.pl. Najlepsze propozycje nagrodzimy książkami!

Dołącz do nas na Facebooku

Jeśli chcecie wygrać książkę "Waga startowa" Matta Fitzgeralda, wystarczy zrobić prostą rzecz: Prześlijcie nam przepis na deser, którym umilacie sobie życie. Ma być zdrowy, lekki (cukier czy biała mąka są dyskwalifikujące) i przyrządzony wyłącznie z naturalnych składników.

Waga startowaWaga startowa fot. Mat. prasowe

Pobudźcie swoją wyobraźnię, podajcie składniki, oszacujcie ilość kalorii, jaką zawiera jedna porcja, opiszcie, jak należy przygotować deser, zróbcie zdjęcie i przyślijcie na adres: fitness.sport.pl@gazeta.pl

10 Najciekawszych pomysłów opublikujemy i nagrodzimy książką.

Oto pierwsza ciekawa propozycja, którą przysłała nam Agataa:

Przesyłam przepis na świetne ciasto - zdrowe i pyszne. Zdjęcie ostatniego kawałka - dobrze, że zdążyłam sfotografować.

Ciasto jest wspaniałe, ponieważ nie zawiera mąki, cukru ani tłuszczu, za to ma w sobie owoce, jajka i migdały, a także kakao lub otręby i ksylitol! Jest wilgotne, słodkie, owocowe i bardzo sycące (migdały), a nawet czekoladowe, jeśli dodajemy kakao.

Świetnie się przechowuje (nawet do tygodnia w chłodnym miejscu) i można nim obdzielić wiele osób.

Najlepszy deser.

Ciasto pomarańczowe

(ok. 15 porcji)

2 małe pomarańcze tzw.'pępkowe' (ok. 375g) (165 kcal)

6 jajek (480 kcal)

150g ksylitolu (300 kcal)

czubata łyżeczka proszku do pieczenia

pół łyżeczki sody oczyszczonej

50g odtłuszczonego kakao LUB (zamiennie) otrębów owsianych (224kcal/93kcal)

200g tartych migdałów (1144 kcal)

Pomarańcze (w całości, umyte) należy włożyć do garnuszka, zalać wodą, zagotować i gotować na wolnym ogniu przez 2 godziny (można zrobić to poprzedniego dnia). Po tym czasie należy odlać wodę i ostudzić owoce. Wystudzone pomarańcze należy przekroić, usunąć ew. pestki i zmiksować przystawką do blenderowania lub w blenderze (razem ze skórą itd.).

W osobnej misce (lub w blenderze, jeśli jest duży/w malakserze) należy umieścić jajka, ksylitol, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, kakao/otręby oraz starte/mielone migdały, zmiksować. Dodać purre pomarańczowe i ponownie zmiksować.

Ciasto przelać do tortownicy o średnicy ok. 20cm (nalepiej teflonowej - nie przywiera) i piec ok. godziny (w zależności od piekarnika) do tzw. "suchego patyczka" (wykałaczka którą nakłuliśmy ciasto po wyjęciu jest sucha).

Wartości odżywcze:

Całe ciasto - 2313 kcal lub 2182 kcal (w zależności od tego czy użyjemy kakao czy otrębów)

1 porcja - ok. 154 kcal/145 kcal

Więcej o: