Chcesz mieć piękną rzeźbę? Pozbądź się nadmiaru "złego" estrogenu.

Zdrowo się odżywiasz, dużo ćwiczysz, wysypiasz się, a wciąż narzekasz na to, że twoje ramiona nie wyglądają do końca tak, jak tego chcesz? To mogą być hormony. Wysoki poziom estrogeny jest odpowiedzialny za odkładanie tłuszczu w okolicach ramion (szczególnie triceps) oraz pupy (też okolice ud i biodra). U mężczyzn jest widoczny w okolicach klatki piersiowej. Co zrobić, by usunąć jego nadmiar z organizmu? Trener osobisty Jean-Pierre De Villiers podpowiada!

Dołącz do nas na Facebooku

Jak możemy się pozbyć tłuszczu i wody z okolic ramion oraz ud?

- Bardzo ważny jest błonnik. Nawet jeśli ciężko ćwiczysz, ale nie przyjmujesz odpowiedniej jego ilości z jedzenia, to nie dostaniesz upragnionych efektów. Sprawa jest dużo bardziej skomplikowana w przypadku kobiet, ponieważ często stosują różnego rodzaju antykoncepcję hormonalną. Ja proszę moje klientki, żeby w ogóle z tego zrezygnowały, bo inaczej trudno mi będzie uzyskać tak dobre efekty, jakie sobie zakładamy. Rozumiem jednak, że nie zawsze chcemy z tego rezygnować, więc warto poprosić lekarza o to, by przypisał nam pigułki o dość niskiej zawartości estrogenu.

Co w takim razie jeść, żeby nasza dieta miała wystarczająco dużo błonnika?

- Przede wszystkim warzywa. Oczywiście błonnik znajdziemy też w innych produktach takich, jak niektóre węglowodany, ale jeśli zależy nam na tym, by schudnąć, to lepiej postawić na warzywa, szczególnie te zielone (szpinak, brokuły, sałata, rukola).

Czy powinniśmy sięgać po suplementy, czy odpowiednia dieta będzie wystarczająca?

- Spokojnie możemy oczyścić się z nadmiaru wody i tłuszczu w sposób naturalny, jednak jeśli nie mamy czasu na to, by dokładnie przemyśleć kwestie posiłków, sięgnijmy po błonnik, który możemy dodać do jedzenia lub ten w tabletkach. Ogólnie pamiętajmy, przy każdej możliwej sytuacji, kiedy jemy, sięgnąć po warzywa.

Czy jeszcze jakieś suplementy byłyby wskazane?

- Tak, powinniśmy się upewnić, że codziennie przyjmujemy Omega 3. Cynk też będzie bardzo wskazany. Pomoże nie tylko ładnie wyrzeźbić ramiona, ale także poprawi kondycję włosów i paznokci. Wieczorem warto zażyć magnez i siemię lniane.

Jaki trening będzie najlepszy?

- Wbrew pozorom wcale nie będzie kardio. Polecam trening siłowy: zarówno kobietom jak i mężczyznom. Spora ilość powtórzeń, duża intensywność, bardzo krótkie przerwy - tak, abyśmy poczuli zmęczenie. W ten sposób na pewno skutecznie spalimy tłuszcz, ale także ładnie się wyrzeźbimy.

Produkty, po które warto sięgać , jeśli chcemy zredukować poziom estrogenu: brokuły, pomidory, sałatę, szpinak, rukolę oraz wszystkie warzywa i owoce, które zawierają błonnik.

Produkty, których lepiej unikać , jeśli chcemy zredukować poziom estrogenu: soja, mleko sojowe, tofu, alkohol.

Chcesz wiedzieć, jak ćwiczyć?

Więcej o: