Dlaczego warto trenować nogi?

Jeśli bywasz na siłowni z pewnością spotykasz innych pasjonatów fitness. Czy nie dziwi cię widok niektórych z nich - wielkich facetów: 50 cm w bicepsie, wielkie bary, imponująca klatka piersiowa, a to wszystko na nóżkach jak u prima baleriny? Jeśli nie chcesz tak skończyć, czytaj dalej i trenuj mięśnie nóg.

Powód 1: Estetyka i symetria Trenuj nogi dla zachowania symetrii w budowaniu sylwetki. Będziesz miał silne podstawy (nogi) dla budowy drugiej połowy ciała. Spójrz w lustro i powiedz, że nie musisz trenować nóg. Zobacz jaki procent ciała stanowią. Zastanów się nad tym.

Powód 2: Poziom tkanki tłuszczowej Trenowanie nóg to nie lada wysiłek dla twojego organizmu. Na tym właśnie treningu spalasz dużo kalorii. Co więcej podkręcasz swój metabolizm, co przekłada się w oczywisty sposób na utrzymanie odpowiedniego poziomu tkanki tłuszczowej.

Powód 3: Odpowiedź hormonalna Trening nóg powoduje dużą odpowiedź hormonalną organizmu, głównie chodzi o produkcję testosteronu i hormonu wzrostu. Dlaczego? Ponieważ nogi, to bardzo duża grupa mięśniowa. Wymienione hormony wpływają pozytywnie na wzrost całego ciała, także jeśli chcesz mieć duży biceps, więcej wyciskać na klatkę - trenuj nogi.

Powód 4: Silny kręgosłup i mięśnie brzucha Trening nóg, a dokładniej przysiady oznaczają silny kręgosłup oraz mięśnie brzucha, co jest podstawą w treningu siłowym i w zapobieganiu kontuzjom.

Powód 5: Dysproporcje Nawiązuję w tym punkcie jeszcze raz do estetyki i symetrii. Twój organizm jest tak zbudowany, że nie pozwoli ci na niesymetryczne rozwijanie mięśni, bo w naturalny sposób dąży do równowagi. Zatem nie zbudujesz bicepsa nie powiększając nóg, chyba że uciekniesz się do specjalistycznych metod stymulacji wzrostu masy mięśniowej.

Koniec z wymówkami! 1. Lenistwo. Trening nóg jest ciężki i wymaga dużo pracy. Zastanów się nad swoją motywacją. Znajdź cel i dąż do niego. 2. Nie trenuję nóg, bo dużo jeżdżę na rowerze, gram w piłkę, etc. Trening na siłowni, a trening aerobowy to dwie różne sprawy. Te aktywności nie zastąpią treningu nóg na siłowni. 3. Nie trenuję nóg, bo są/będą za duże. Ok, czy jak będziesz miał za dużą klatkę, to też nie będziesz jej trenował? Nikt nie każe ci przysiadać z 300 kg na sztandze. Dobierz trening do swoich celów, bo ważne jest, aby całe ciało stymulować ciało do wzrostu i podkręcać metabolizm.

Następnym razem na treningu rozejrzyj się po siłowni. Zdecyduj do której grupy jej bywalców chcesz należeć, czy do tej z cienkimi patykami zamiast nóg, czy do tej, która zna zalety treningu nóg i wykorzystuje je do robienia ciągłych postępów.

Dołącz do nas na Facebooku

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.