Trening mięśni brzucha - spięcia

Wiele rozmaitych treningów ma przynieść upragniony rezultat w postaci tzw. kaloryfera. Nie ma jednak dróg na skróty i choć często wydaje się że to wręcz syzyfowa praca, to tylko wysiłkiem i determinacją możemy osiągnąć swój cel. Proponuję zacząć od stosunkowo prostego ćwiczenia.

Spięcia brzucha z nogami opartymi na ławeczce. Oczywiście można zamiast niej użyć dowolnego przedmiotu, np. krzesła. To jedno z wielu ćwiczeń niewymagających specjalistycznego sprzętu.  Można zatem swobodnie ćwiczyć w domu.

Połóż się na podłodze prostopadle do ławeczki. Nogi ułóż na ławeczce tak, aby kolana ugięły się do kąta prostego. Ręce możesz położyć wzdłuż tułowia, bądź skrzyżować na klatce piersiowej.

Unieś delikatnie biodra napinając dolną część brzucha. Nie podnosisz w tym ćwiczeniu całego tułowia - wystarczy jak podniesiesz górną część tułowia tyle, by ustawić ją pod kątem 10-15 stopni względem podłogi.

W trakcie unoszenia rób wydech. Pamiętaj o dobrej postawie. Spięcie należy wykonywać wolno, a w ostatniej fazie ruchu przytrzymać napięcie na dwie sekundy.

Powoli wróć do pozycji wyjściowej robiąc wdech. Nie rozluźniaj mięśni, ale od razu unieś biodra i rozpocznij kolejne powtórzenie.

Jeśli wykonujesz zgodnie z tym opisem dwadzieścia powtórzeń, spróbuj skorzystać z dodatkowego obciążenia. Na klatce możesz położyć np. talerz 5 lub 10 kg.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.