Hinduskie przysiady

Przysiady hinduskie to ćwiczenia znane w Indiach od dawna. Wykorzystywane są od wielu lat m. in. przez hinduskich zapaśników, którym pomagają osiągnąć znakomitą wytrzymałość, siłę i szybkość.

Zwykłe przysiady, podobnie jak większość ćwiczeń na nogi, przy dużej intensywności mogą okazać się bardzo szkodliwe i obciążające dla kolan i kręgosłupa. Przysiady hinduskie zaś działają regenerująco na stawy kolanowe i wzmacniają mięśnie nóg. Jeśli tylko wykonywane są prawidłowo, w połączeniu z głębokim oddechem, wzmacniają cały organizm, nie obciążają kolan ani kostek i zwiększają moc płuc. Dla osób przyzwyczajonych do zwyczajnych przysiadów, przysiady hinduskie mogą na początku okazać się wyzwaniem. Ważną kwestią jest, by zaczynać powoli i się nie forsować.

Jak robić hinduskie przysiady ? Są to przysiady wykonywane na palcach, z pomocą rąk. Z każdym przysiadem ramiona wykonują charakterystyczny, kołyszący ruch. Zacznij od pozycji stojącej, unieś ramiona, dłonie trzymaj na wysokości klatki piersiowej. Z tej pozycji zacznij wykonywać przysiad, jednocześnie opuszczając ramiona w dół płynnym ruchem, tak, by przy opuszczeniu ramion twoje ręce znalazły się za plecami. Ruch ten przejdzie od razu w ponowne unoszenie ramion, gdy będziesz się podnosić. Prawidłowo wykonane ćwiczenie polega więc na rytmicznych przysiadach na palcach, przy jednoczesnym płynnym ruchu ramion.

Tym, co odróżnia przysiady hinduskie od zwykłych jest również to, że pięty nie stykają się z pośladkami.

O czym pamiętać? 1. Ćwiczenie rozpocznij z uniesionymi ramionami, z dłońmi na wysokości klatki piersiowej.

2. W czasie wykonywania przysiadu opuść ręce wzdłuż ciała.

3. Dla równowagi utrzymaj ręce za plecami.

4. Pamiętaj o przeniesieniu ciężaru ciała na palce u stóp. Utrzymuj równowagę, ramiona trzymając cały czas opuszczone.

5. Podnosząc się, płynnie unieś ramiona, jednocześnie przenosząc ciężar ciała z powrotem na całe stopy.

Wykonaj tyle powtórzeń ćwiczenia, ile jesteś w stanie. Na początku uzależnij to jedynie od swojej kondycji - trening to nie konkurs, więc nie przesadź z tym, ani z żadnym innym ćwiczeniem. Zobaczysz, że z czasem będziesz w stanie wykonywać coraz więcej powtórzeń - dzięki przysiadom hinduskim twoja kondycja poprawi się szybciej niż myślisz!

Dołącz do nas na Facebooku

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.