Etykieta na si這wni. 10 wskaz闚ek poprawnego zachowania

Tak jak przy stole, tak i w si這wni obowi您uj pewne zasady. Sprawd, czy je znasz i czy przypadkiem nie uchodzisz w oczach pozosta造ch 獞icz帷ych za czarn owc.

Każdy z bywalców siłowni spotkał się z sytuacją, kiedy jakiś "burak" staje przy stojaku z hantlami (ustawionym zwykle przed lustrem) i zaczyna robić wznosy ramion bokiem, blokując pozostałym ćwiczącym dostęp do ciężarków. Zdarza się też, że do "małego chudego" ćwiczącego na maszynie podchodzi "duży silny" i pyta "ile ci zostało"? Przerażony "mały chudy" zwykle odpowiada: "już skończyłem..." i czym prędzej oddala się nie skończywszy serii. Czy w miejscu w którym trenujesz obowiązuje etykieta?

Ile razy w tygodniu ćwiczyć, by były efekty?

10 wskazówek poprawnego zachowania na siłowni

1.Używaj ręczników Na większości sal treningowych obowiązuje wymóg korzystania z ręczników. Zwykle w recepcji klubu możesz wypożyczyć bawełniany, albo skorzystać z papierowych, leżących gdzieś w pobliżu sprzętu do ćwiczeń. Ręczniki służą nie tylko do wytarcia rozlanego napoju, czy też złośliwego pogonienia kumpla "batem" do treningu.

Ręczniki są przede wszystkim po to aby: a) wytrzeć pot z czoła, ramion, szyi lub jakichkolwiek innych miejsc w których pot może się gromadzić, utrudniając trening, B) po ćwiczeniu wytrzeć sprzęt, tak aby nie zostały na nim cuchnące kałuże. Oczywiście to samo tyczy się podłogi w miejscu twojego treningu. Pozostaw miejsce w stanie, w jakim je zastałeś! Kiedy wytrzesz pot, użyj środka dezynfekującego - zwykle dostępny na siłowniach (ustawiony w widocznych miejscach). Jeżeli w klubie nie ma ręczników - przynoś swój.

2. Pomagaj, ty też możesz potrzebować pomocy Często, kiedy ćwiczysz z dużym ciężarem, potrzebujesz asekuracji. Jeśli na sali nie ma trenera, poproś kogoś innego o pomoc, pod warunkiem że: a) masz 100% pewności, że osoba ta ma wystarczająco dużo siły aby ci pomóc, b) nie przerywasz innym ćwiczącym ich rutynowego treningu. Innymi słowy, nie proś o pomoc kogoś, kto ze słuchawkami na uszach w skupieniu szykuje się do pobicia rekordu w wyciskaniu na ławce... Jeśli ktoś ci odmówi, nie wściekaj się, poproś o pomoc kogoś innego.

Podobnie, jeśli ktoś prosi ciebie o pomoc, to grzecznie odmów, jeśli: a) nie czujesz się na siłach, b) jesteś zajęty wykonywaniem własnego treningu, c) na siłowni dostępny jest trener personalny, albo inny kompetentny w dziedzinie treningu pracownik.

3. Pozostaw przestrzeń innym ćwiczącym Często, hantle, sztangi i inne elementy wyposażenia są poustawiane na stojakach. Kiedy korzystasz z takiego sprzętu (wykonujesz swoje ćwiczenie), wycofaj się co najmniej 2-3 metry, tak aby inni mogli dostać się do potrzebnego im sprzętu.

Elektrostymulacja. Ile trening z impulsami spala kalorii?

4. Pozostaw sprzęt w ustawieniu, w jakim go zastałeś Jeśli w trakcie treningu zamierzasz użyć maszyny lub innego urządzenia, które trzeba specjalnie dostosować do swoich potrzeb, a nie masz pewności czy ktoś inny nie używa tego samego urządzenia w tym samym czasie, po skończonej serii pozostaw urządzenie w takim stanie w jakim je zastałeś. Oznacza to, że należy przywrócić ustawienia obciążenia, wysokości siedziska, czy nachylenia oparcia do takich, jakie były przed rozpoczętą serią. Nie rób tego, jeżeli masz pewność, że nikt inny nie jest w trakcie korzystania z urządzenia. Jeśli jesteś pewien, że nikt nie używa sprzętu na którym zaczynasz trening, to możesz dowolnie go regulować i robić swoje zestawy ćwiczeń bez konieczności zapamiętania ustawień początkowych.

5. Dbaj o higienę osobistą Nikt nie lubi ciężkiego zapachu niedomytego cia豉, śmierdzących bąków, oddechu "popielniczki". Jeśli to konieczne, bierz prysznic przed treningiem, użyj dezodorantu, umyj zęby, a jeśli czujesz, że możesz puszczać "wiatry", wyjdź do toalety. I pamiętaj - ubrania treningowe nie posiadają funkcji samoodświeżania. Trzeci trening w tej samej koszulce może być nie do wytrzymania dla współćwiczących. Jeśli po treningu planujesz skorzystać z sauny czy jacuzzi, pamiętaj, żeby wcześniej wziąć prysznic i użyć mydła.

6. Sprzątaj po sobie Dowiedziałeś się już, że po wykonanej serii należy wycierać "spocony" sprzęt. Pamiętaj, że z miejsca ćwiczenia należy również sprzątnąć korki i butelki po wypitych napojach, ręczniki lub inne drobiazgi, które mogły pozostać po twoim treningu.

7. Nie monopolizuj sprzętu Jeśli używasz jakiejś maszyny, a musisz na szybko pobiec do toalety, albo wykonujesz trening łączony, ćwicząc na dwóch maszynach na zmianę bez przerwy odpoczynkowej, możesz czasowo zastrzec sobie urządzenie kładąc na nim ręcznik, napój czy czapeczkę... Jeśli jednak: a) jest ktoś, kto czeka na skorzystanie ze sprzętu, lub b) planujesz pozostać dłużej niż kilkanaście sekund w miejscu do którego się właśnie udałeś, to NIE rezerwuj sprzętu; zmonopolizowanie go nie przysporzy ci życzliwych ci osób.

Nie dasz rady ćwiczyć cały czas na jednej maszynie, niech ktoś inny też z niej w międzyczasie skorzysta. Pamiętaj, praca w parze z innym użytkownikiem, zobowiązuje cię do wycierania sprzętu po każdej serii, oraz zapamiętania ustawień. Tak samo jest, jeśli chcesz korzystać z urządzenia, które ktoś zajmuje na dłuższy czas, po prostu grzecznie zapytaj, czy możesz dołączyć. Jeśli usłyszysz "nie", to uwierz, nie warto walczyć...chyba, że lubisz przepychanki. Znajdź wtedy pracownika siłowni i zgłoś skargę.

8. Noś strój treningowy Panowie - nikt podczas treningu nie chce oglądać waszych sutków, czy bujnie owłosionej klatki piersiowej. Luźne spodenki spod których wychodzi bielizna, albo obwisła pupa to nie jest wymarzony widok - chyba sami to przyznacie... W klubach fitness obowiązuje regulamin precyzujący w co na czas treningu powinniśmy się ubrać. Zazwyczaj są to zapisy mówiące, że trzeba: o nosić koszulkę z rękawkami o zakryte sportowe obuwie - klapkom mówimy NIE! o dżinsy to nie są sportowe spodnie o jeśli masz małe dziecko, upewnij się, że wchodząc do basenu ma na sobie specjalne pieluchy na basen.

9. Pamiętaj o innych użytkownikach klubu Jeśli zapisałeś się na zajęcia jogi czy pilates, miałeś zarezerwowaną bieżnię, albo rower i nie zdecydujesz się w określonym czasie skorzystać z zajęć/maszyny (będziesz chory, albo nie będziesz miał ochoty na trening) wykreśl się wcześniej z listy. Może ktoś inny będzie chciał zając twoje miejsce. Gdybyś jednak zmienił zdanie i chciał wziąć udział w zajęciach, a grupa będzie skompletowana, zapytaj najpierw instruktora, czy możesz dołączyć do reszty ćwiczących.

10. Nie próbuj samodzielnie rozwiązywać konfliktów Jeśli którykolwiek z przepisów, o których pisałem, wydaje się być łamany, czy masz "na pieńku" z innym bywalcem klubu, to nie próbuj rozwiązywać konfliktu samodzielnie - poproś o pomoc trenera, lub innego pracownika klubu. Ludzie mogą być w złym humorze, albo zwyczajnie agresywni, a ostatnią rzeczą jakiej potrzebujesz na siłowni jest krwawiący nos.

Rower 650 kcal, aqua aerobik 300 kcal, joga 200 kcal. Zobacz ranking aktywności, które spalają najwięcej kalorii

Zobacz wideo
Wi璚ej o: