Senna odporność

Chcesz uniknąć bólu gardła, kataru i choroby nadciśnieniowej? Łykanie witaminy C może okazać się niewystarczające.

Układ odpornościowy do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje nie tylko zdrowej diety i regularnej aktywności fizycznej. Jednym z warunków, które powinien spełniać każdy, kto chce uniknąć choroby, jest odpowiednia dawka snu - nie mniej niż 7 godzin każdej nocy.

Naukowcy z Carnegie Mellon University w Pitsburghu przeprowadzili badania, które tę tezę udowadniają. Podawali oni 153 osobom krople do nosa zwierające wirusy zdolne wywołać przeziębienie, a następnie obserwowali u kogo rozwinie się choroba. Okazało się, że układ odpornościowy osób niedosypiających radził sobie o wiele gorzej, dopuszczając do rozwoju infekcji.

O tym, że na sen po prostu trzeba przeznaczać odpowiednią ilość czasu przekonują także naukowcy z Penn State College of Medicine w USA, którzy przebadali ponad 1700 osób stwierdzając, że ci, którzy sypiali mniej niż 5 godzin na dobę, są 5 razy bardziej narażeni na chorobę nadciśnieniową niż ludzie sypiający powyżej 6 godzin każdej nocy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.