Żabka od podszewki

Najwolniejsza z pływackich technik wcale nie wymaga najmniej wysiłku! Pływając żabką, można spalić nawet 600 kcal w godzinę. To także jedyny styl, w którym  mocno pracują wewnętrzne strony ud.

W cyklu ruchów ciała "żabkarza" można wyróżnić cztery fazy: 1. Fazę zagarnięcia ramionami 2. Fazę bezruchu - od zakończenia zagarnięcia ramionami do rozpoczęcia odepchnięcia nogami 3. Fazę odepchnięcia nogami (kopnięcia) 4. Fazę poślizgu

W ruchach rąk wyróżniamy trzy fazy: 1. Fazę chwytu wody 2. Fazę zagarnięcia 3. Fazę przeniesienia ramion do przodu

W wykonywaniu ruchów rąk udział biorą mięśnie: najszerszy grzbietu, piersiowy większy, naramienny, kruczo-ramienny, czworoboczny, równoległoboczny, trójgłowy ramienia, prostowniki grzbietu.

Ruch nóg w fazie odepchnięcia odbywa się po torze półkolistym na zewnątrz i do tyłu, aż do złączenia stóp. W wykonaniu tych ruchów udział biorą min. mięśnie : pośladkowy wielki, przywodziciele, oraz kulszowo-goleniowe. Ruch podciągania nóg to praca mięśni: prostego uda, biodrowo-lędźwiowego, kulszowo-goleniowego.

Ruch stopy to praca mięśni: trójgłowego łydki, piszczelowego przedniego, zginaczy palcw i palucha.

Więcej o:
Copyright © Agora SA